vrijdag 10 augustus 2012

Genieten

Noem me kinderlijk naief, maar wat ik momenteel genieten vind, is rond 10.30 uur een verse was aan de droogmolen hebben hangen. En die dan een paar uur later in de kast kunnen opruimen. Bevalt me stukken beter dan een Salesmeeting die nergens over gaat en alleen inhoudt dat de slecht leidende voorzitter alleen de notulen van de vorige keer behandeld en geen enkele keer op inhoud mikt.

Rond 10.30 uur mag ik dan van mijzelf ook pauze houden met een kopje koffie.  Ik weet - uit ervaring - dat het goed is om een vast dagpatroon aan te houden. Niet elke dag uit te slapen, want je hoeft toch niet meer op tijd op te staan, maar gewoon op een normaal uur opstaan.

Vanochtend was ik om 05.45 uur al wakker. Iets te vroeg, maar zo kon ik nog wel even gedag tegen mijn dochter zeggen die om 07.00 uur op haar werk moest zijn. Daarna nog heel even geslapen en toen lekker douchen, eerste was in de machine en ontbijten maar. In mijn geval een dieetontbijt, maar goed...ik ga voor die 7 in mijn gewicht volgende maand. (79,99 kg is dan al heel goed).

Gisteren nog even de voortuin gesnoeid want vanochtend is de Groene Bak-ronde. Dus na het ontbijt de Groene Bak aan de stoep gezet.

Via de geweldig inspirerende Flylady site alweer een Olympische opdracht gedaan (voornamelijk opruimen = weggooien) en gisteren had ik zoveel opgeruimd dat mijn Grijze Bak nokkievol zit. Ook dat opruimen (lees weggooien) doet me onzettend goed. Waarom bewaart een mens zoveel? Waarom bewaar ik zoveel? En ik zie dat ik mijn dochter erfelijk belast heb. Ook zij heeft van die grote supermarkttassen vol met oud-huiswerk, oude papieren, moet-nog-uitzoeken-want-misschien belangrijk. Mijn conclusie is dat het meeste direct weg kan. Weinig MOET echt bewaard worden.
Ook hier helpt de 15 minuten per keer sessie van de Flylady. En gewoon bijhouden. Iedere dinsdag is mijn administratiedag. Bankzaken bijwerken, alles in de map doen Exelsheet bijwerken (ooit geleerd door Motormaniaman).  Geordend werken dus.

Volgens een psychologische test was dat één van mijn uitdagingen. Niet alleen iets beginnen, maar ook afmaken. Heeel herkenbaar.

Dochterlief zou graag een kast erbij willen hebben. Bedacht me dat de grote ladenkast van mijn woonkamer prima geschikt is voor al haar nieuwe truitjes. Dus eerst weer opruimen (weggooien) en daarna dat ding naar zolder schleppen en dan is er ruimte voor een leuk kleiner kastje beneden (waar ik al een jaar lang over aan het nadenken ben).

De ideen stromen. En dat is goed. Volgens mij is dit het raam wat geopend is, nadat er een deur is dichtgegaan.

Ben ook lid geworden van een Netwerkkring in mijn omgeving.

Vanavond ga ik met een paar vriendinnen en vrienden naar de film. Daarvoor gaan we nog iets drinken. Gezellig! Zo direct nog even mijn OV-chip opladen.








1 opmerking:

CasaDiMama zei

Hélemaal goed en bijzonder lekker om te genieten van een geurig schonen was ophangen, een welverdiend kopje koffie... en die film...die beloven mijn collega en ik elkaar sinds 2 weken telkens na een te drukke dag met te gekke voorvallen die te hilarisch zijn om serieus over te blijven.
Ja...die film gaan we wel zien hoor!