donderdag 5 november 2015

Wie zal dat betalen

Ik ben in de gelegenheid om een o pleiding te gaan volgen en ben nu aan het onderhandelen over de voorwaarden.

Vreemd genoeg ben ik de enige die dat aangeboden is, die over de voorwaarden praat. De overigen hebben vorige maand allemaal direct alles ter plekke ondertekend.

Misschien ben ik wel te kritisch, maar ik lees graag alles op mijn gemakje na en toets dit ook nog eens aan wet- en regelgeving. En wil graag gemaakte afspraken op papier zien. Niet alleen een mondelinge toezegging. En ik heb ook geleerd - door schade en schande - dat ik dit natuurlijk ook andersom kan doen. Ik bevestig de gemaakte afspraken en wordt dit niet ontkend, dan staat het ook.

Kan er niet teveel over zeggen maar het schijnt een gewilde o pleiding te zijn. Ben benieuwd hoe bij julllie op het werk een terugbetaalregeling is geregeld of wat te doen bij ontslag voor de regeling verjaard is. Hoeveel en hoelang zeg maar.

Laat me maar horen!

Verder probeer ik zo stressloos te leven, wat nog niet meevalt voor een oude piekeraar. En goed op mijn eten te leten. Vooral lekkere verse groenten en vanavond nog genoten van een roerbakschotel met stukken vis. Die had ik de avond ervoor al uit de diepvries gehaald, dus hoef ik niet na te denken wat ik ga eten. Het snijden is het meeste werk, maar dan ben ik toch echt in een tien minuten klaar met voorbereiden en kan ik rond 18.45 uur lekker eten.
Ben blij dat ik mijzelf dat gun, ook al lijkt het veel werk, al dat gesnij, maar dat is het dus helemaal niet met een goed mes.

Toen ik thuiskwam ook direct de wasmachine aangezet, nadat ik de kleren van vandaag er ook nog bij heb gepropt. Lekker in mijn pyama en ochtendjas genieten van de zeer goedkope avondkrant. En van iets wat ik opgenomen had (Zalig he). De afwas doe ik eigenlijk direct na het eten. Is alles weer klaar en schoon.

En dan ook goed opletten dat ik op werkdagen op tijd naar bed ga. Omdat ik merk dat mijn lichaam veel beter functioneert met genoeg slaap.

En minder doelloos tv kijken. Maar lekker lezen of iets maken. Of een beetje lezen her en der op blogs.

Het is wel retesaai, maar goed ook heel goedkoop hahah!! Nu las ik in het Parool afgelopen week dat sex ouderen vitaal houdt, dus dat ook maar weer eens gedaan.  En vitaal dat ik me voel.







5 opmerkingen:

OpnieuwBeginnen zei

Bij mij op het werk was de regeling voor studiekosten als volgt:
Binnen drie jaar ontslag nemen: de volgende werkgever neemt de kosten over of je betaalt terug. Langer dan drie jaar blijven werken, hoef je niets terug te betalen.
Bijzonder dat ze in je willen investeren. Fijn voor je. Denk je dat je de studie aan kunt en af gaat maken?
Als je de studie niet af maakt, delden dezelfde regels als hierboven aangegeven.

Maria zei

Als iedereen die opleiding krijgt, is het denk ik meer iets van investeren voor het bedrijf zelf en dus niet zo bijzonder als Opnieuw Beginnen denkt. En de verhalen volgend over je werkgever, zal er weinig Kado zijn. Maar goed dat je alles afweegt, bij twijfel niet inhalen. Staat het niet in de CAO van de callcenters?? :)

Nietzomaarzooo zei

Glijdende schaal met afbetalen?

pourquoi pas ??? zei


alles wat we eten blijkt ongezond en seks blijkt overal goed voor te zijn.
tja kies maar. haha. Af en toe wel een boterham tussendoor lijkt me toch verstandig. Fijn weekend lieverd.

Pecunia zei

Vroeger, toen ik nog werkte, was het zo dat je een studie op kosten van de zaak mocht dan. Als je binnen drie jaar wegging moest je de studie terugbetalen. Bij mijn man op zijn werk geldt deze regeling ook. Ik weet alleen niet of er naar rato binnen de drie jaar wordt omgeslagen. Dat lijkt me wel redelijk, dus per jaar 1/3de afschrijven.