zaterdag 24 maart 2018

Het groene monster zwijmel

Aangezien ik mijzelf erop betrap dat ik vaak, regelmatig en dinsdag jaloerse gevoelens ervaar, onderstaande song uitgekozen.

En waar ben ik dan jaloers op zoal? En wat een oppervlakkig persoon maakt mij dat. Het kleuterschoolniveau amper ontstegen. Het zijn vaak dingen die ik 'voor- de voordeurzaken' noem. Want alles wat er zich in het hoofd van die persoon of binnenskamers afspeelt, daar heb ik uiteraard geen weet van. Dus weet ik dat het nutteloos en contraproductief is om jaloers te zijn en dan toch voel ik dat soms.





Kende deze vooral in de uitvoering van Roxy Music, maar ik vind bovenstaande wel heel erg mooi uitgevoerd. Om jaloers op te worden hahah!!




Het origineel is van John Lennon, dus die plak ik er ook nog maar even bij:




12 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Weet je wat ik zo erg vind? je mag niet jaloers zijn, je mag niet oordelen, je mag niet chagrijnig zijn, tel je zegeningen er zijn mensen die het vele erger hebben dan jij.
Fuck al die uitspraken. We zijn gewoon mensen. En ja we zijn jaloers, we oordelen we roddelen, zijn regelmatig ondankbaar, onredelijk, doen domme dingen, zijn kinderachtig en tellen regelmatig onze zegeningen helemaal niet.
Het is nu eenmaal zo dat sommige mensen het echt beter en leuker hebben waarom zouden we dan niet ons even jaloers voelen.
Lieverd er is niemand die zo hard oordeelt over jou dan jijzelf hoor. Het is echt gelul ik weet zeker dat zelfs linda de mol weleens jaloers is. Het leven is ook niet eerlijk maat we moeten het er mee doen en ons zeker niet schuldig voelen over onze gevoelens. Zolang je maar niet het huis van diegenen in de fik steekt is er niets aan de hand en ben je gewoon menselijk.
Ik keek gisteren op de fb van de vrouw van mijn ex zo geliefde zwager. Het lijkt wel of zij steeds mooier wordt, foto's van al hun verweg vakantie met hun 4 kinderen, aanhang en de dochter van overleden schoonzus en haar partner. Oh en ook nog een kleinkind. Ik ben niet jaloers op hun verre reizen maar wel op die familieband want als je steeds met je kinderen op vakantie gaat is het toch een teken dat je close met elkaar bent.
Ik dacht; zal ik ook nog even op FB van mijn andere dierbare ex-schoonzus kijken?
Ik deed het niet want ik mis hen en ik voel me buitengesloten en jaloers, ooit hadden we het zo leuk en waren zij en hun kids familie. Goh wat heb ik toch weer menselijke gevoelens. dikke kus.

Anoniem zei

Ik heb juist geleerd dat jaloezie een nuttige emotie kan zijn. Je voelt dat je iets beters wilt dan wat je hebt. Als we allemaal zouden zwelgen in berusting en tevredenheid stierven we nu nog steeds aan de pest en de pokken..

Happy Hulk zei

Groene monster?
Hulk love you!

Elisabeth zei

Ach een klein prikje van jaloersheid hebben we allemaal eens gehad in ons leven denk ik.Geef mij de uitvoering van Roxy Music maar
Goed weekend .

Anoniem zei

Allemaal prima uitvoeringen van een heel herkenbare emotie. Ga gerust je gang hoor.

mirjam kakelbont zei

Het klinkt misschien gek maar ik ken geen jaloezie. Misschien als mijn man er met een jong ding vandoor gaat, maar verder, nee.
Nooit geweten dat het origineel van John Lennon is. Mijn favoriet is toch Roxy Music.

AnneMarie Winter zei

Soms steekt het gewoon even de kop op. Kun je niets aan doen. Als je je er maar bewust van bent dat het zo mis dan is er niets aan de hand. Dan weet je dat je een beetje fout zit en ff normaal moet doen. De songs vind ik alledrie mooi.

Dwarsbongel zei

Ze hebben alle drie hun eigen charme, maar bij John Lennon kwam het vanuit zijn hart in zijn relatie met Yoko Ono. Donny geeft er helemaal zijn eigen interpretatie aan, op een heel mooie manier.
Jaloezie is heel natuurlijk, zolang het maar niet met je aan de haal gaat... ;)

klaproos zei

tja, soms kan dat je denk ik overvallen, ik heb het een keer gehad en dat voelde zó akeleig dat ik me voorgenomen had, het nooit meer te voelen:-) tot nu toe lukt dat gewoon goed :-)

ik gun een ander "alles"

Iris Papilio zei

Nooit gehoord van Donny Hathaway, maar idd een mooie versie. Roxy Music is heerlijk en John Lennon ook! Jaloers.. nee, ben ik niet, het leven loopt zoals het loopt. Maar toch was ik ook wel eens stiekempjes jaloers als ik stellen zag die heel lief tegen elkaar waren. Waaraan je kon zien hoeveel ze om elkaar gaven. Zo moest het toch echt kunnen dacht ik dan.. waarom dan niet bij mij en ex? Tot nu en ik het zelf ervaar! :-)

MelodyK zei

Ik denk dat je niet zo streng moet zijn voor jezelf. Jaloezie zit in ieder mens, de ene heeft er meer last van dan de andere... het maakt iemand niet per definitie oppervlakkiig, slecht etc.

Jje muziek is dan toepasselijk maar ook leuk om weer eens te horen.

natasja zei

Wat een heerlijke versie die eerste!
En jaloezie? Ik denk ook best weleens dat ik iets wil hebben wat een ander heeft. Maar het wordt pas een issue voor mij als ik het diegene ook misgun. En is dat nou net niet de clou van jaloers zijn? Dat een ander het niet gunnen?
Ik weet het niet. Maar dat ik dingen een ander niet gun, dat komt eigenlijk zelden voor.