dinsdag 7 augustus 2018

Hete hot hot hot salade

Aangezien het vandaag de laatste tropische dag zou zijn voor een tijdje, maar direct mijn badpak aangetrokken na het douchen en gekeken wat er op het schema staat van Flylady. Deze week focus op de keuken. Een makkelijke; maak de deurtjes van de keukenkasten schoon. En altijd leuk. Uiteraard naast de andere reguliere routines, maar vaak denk ik daar niet meer aan als een 'taak' maar inderdaad een vast patroon. En heel fijn dat Flylady me heeft leren inzien dat schoonmaken geldt als 'Blessing your house' en uiteindelijk mijzelf.

Een heerlijk kopje koffie buiten drinken. Parasol stond om 09.00 uur al uitgeklapt. Alle ramen en deuren weer dicht doen en hopen dat de ergste plofhitte morgen voorbij is.

Schoffel wat onkruid tussen de tegels vandaan. Met de regen op komst kan ik beter nu het weghalen.

Maar in het kader van omdenken: ik doe alsof ik op een Grieks eiland zit en dit een heerlijke vakantiedag is. Alweer warm. Lekker! En een Grieks kopje koffie erbij. Hoppa!



Het doet me goed te lezen op de site van Annemiek (zie hier de link naar haar site: Annemieks Mijmeringen) dat ze alweer wat kinderen een leuke dag of week heeft kunnen bezorgen. Vooral als je jarenlang iedere euro moet omdraaien dan is een dagje naar een pretpark een hele hoge kostenpost. Alleen de reis er heen is al kostbaar.

Als ik de hitte ontvlucht door in de middag binnen te gaan zitten, doe ik de administratie. In excel. Ik hou altijd alle bonnetjes bij van mijn aankopen. En zie zo waar ik 'boven budget' kom en waar eronder. Al is dat laatste vrijwel nooit aan de orde hahah!

Werd vanochtend op tijd wakker met de gedachte dat ik direct naar de supermarkt kon gaan en dacht ook direct...Is dat echt wel nodig?? Nee dus. Wel lekker, maar niet doen.

Schenk nog maar een lekker koud glaasje water uit de koelkast in. En zo direct een Surinaamse pittige sardinessalade maken. Met bleekselderij want ik zie dat ik van die "Schenkels' dreig te krijgen door het warme weer. Dus vocht afvoerende groente eten. En genoeg bewegen. Straks nog maar weer wat schoffelen.








Geen opmerkingen: