zondag 12 januari 2020

Oorlog

"Ik ben van na de oorlog en dat wil ik graag zo houden."

Mooie uitspraak die MMH altijd deed. En natuurlijk kan ik me daarin geheel vinden. Het maakt het leven niet rustiger door allerlei doemscenario's te lezen waarin wordt uitgelegd dat we op de drempel van WOIII staan. Sterker nog: dit jaar gaat het dan toch echt gebeuren!

Zelfs wetenschappelijk (en dan klopt het natuurlijk!) bewezen en uitgelegd.

Gelukkig zijn er ook mensen die beweren dat je juist ongelukkiger wordt van teveel nieuws lezen en bijhouden. Schreef er zelfs een boek over. Rolf Dobelli - Het Nieuwsdieet.

Het nieuwsdieet

Is het aloude Engelse gezegde niet; Ignorance is Bliss?

Toch scan ik wel graag in de ochtend de koppen van de kranten en nieuwsrubrieken. Maar snap ook dat ik niet echt vrolijker word door doemdenkers en zo zit het en dit gaat er echt werkelijk waar gebeuren. Of teveel informatie over van alles en nog wat. Terwijl buiten mijn margriet in een pot nog steeds bloeit.

In mijn eigen familie is dat al niet met 100% zekerheid te voorspellen. Hoe zaken verlopen, gaan en wat tot 'oorlogen' aanleiding is.


5 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Ik volg het nieuws en heb over bepaalde zaken een mening, maar ik weet ook dat het niet helpt om me er druk over te maken. Ik wacht het allemaal maar af. Eerlijk gezegd vind ik het dichter bij huis inmiddels een stuk gevaarlijker met al die mensen die zomaar iemand neersteken of vermoorden of naar de verdoemenis trappen. Er is geen respect meer voor anderen en voor de bezittingen van anderen.

izerina zei

Natuurlijk is er ellende. Maar men kiest vaak,om dat breed uit te meten. En goede dingen zijn saai.

klaproos zei

Mijn madelieven in het gras bloeien ook nog, ik hoop dat de egotrippers van leiders zich bedenken alvorens ze oorlog gaan maken,, elk leven is er een teveel voor die klojo's... lijken wel zilverrug gorilla's bij elkaar... stelletje apen..

Marlou zei

ha Cellie,

grappig: ik doe ook aan koppensnellen...
Heerlijk!
Ik hoef echt niet alles te weten. Je hoort toch genoeg...

groetjes!

Christina zei

Wie is MMH?