zondag 25 juli 2021

Bijtanken

 Moet even bijtanken merk ik. Nou ja, laat dat even maar zitten. Ben toe aan een extra lange tankbeurt.

Dus een beetje egocentrisch zijn dit weekend. Hahah...terwijl ik dit typ weet ik dat ik zo weer verder ga met gordijnen korter maken, omzomen en bij sommige gordijnen de hele bovenkant anders maken en gordijnband eraan maken. Dat is niet lastig, maar het moet wel zorgvuldig gedaan worden, want scheve gordijnen wordt niemand vrolijk van. Dus meten, meten, meten en nogmaals meten. En hopen dat mijn naaimachine het blijft doen. Heb al een zoom weer opnieuw genaaid, want vond het niet netjes. De draadspanning was niet goed.

Ga en kan geen boodschappen doen, vanwege de hoest. Nergens heen. Dus kijk wel wat ik nog in huis heb. Vrijdag op tijd gestopt met werken, snel naar de brievenbus (gewoon ruim de 8 uur gehaald) en dan na werktijd ook direct alle werkzaken opruimen, wegzetten en niet meer in de verleiding komen om nog even snel...
Daarna aan de gordijnen totdat Vera begon, want dat is mijn 'uitje' en nog even eten maken. En naar bed. Wat een interessant leven!

Werd gevraagd om woensdagmiddag en avond in het huis van dochter te zitten; er wordt wat geleverd, maar ze weet nog geen tijdslot. Zij moet werken van de middag tot in de avond. Kinderen of op BSO en/of bij vader (die thuiswerkt) en of in de middag jongste dan bij me kon zijn, want ook zij is naar de opvang, maar eerste wen-uurtje. Dan brengt haar vader haar daarna naar mij in het huis van mijn dochter. Maar weet niet of ik dat trek. Ego he. 
Heb dus nog geen Ja gezegd. 

Wat een egocentrisch zeikwijf vind ik mijzelf. Eerst maar de zondag weer aan de tank. Gordijnenklus vordert rustig. Ik jaag alleen mijzelf op want dochter vindt het niet lastig even zonder gordijnen moeten wonen. En toch voelt het niet fijn. Dat het niet af is. Dat ik zo weinig doe. 
Vanmiddag wordt er regen verwacht, dus ideaal om dan binnen te werken aan de gordijnen. 

Eerst nu even een kort tuinklusje in de voortuin doen. Die verwildert waar je bijstaat, want al weken niets aan kunnen doen. Even snoeien geeft weer vorm. Oh...hoe graag zou ik nu tegels en een hekje willen! Saai als de neten, maar nooit werk eraan.





8 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Als er iemand geen zeikwijf is ben jij het wel. Ik blijf zeggen; denk meer aan jezelf. k lees heus wel tussen de regels door hoor. Ja hoor kom maar je tuinameublement hier plaatsen, ja hoor ik kom wel naar je toe, ja ik maak je gordijnen wel. Het is hartstikke fijn om iets voor een ander te doen en zeker als het om je kinderen gaat mar het was even een heel drukke week voor je en ook nog ziek geweest. Kies woensdag voor jezelf en denk erom GEEN schuldgevoelens. Laad even lekker op. liefs.

Mevrouw W. zei

Werken, oppassen, gordijnen naaien, ziek... Denk je erom dat je jezelf niet voorbij holt? Als je een keer nee zegt zal dat heus wel begrepen worden, hoor.

Lot zei

Hélène heeft waarschijnlijk gelijk, ze kent je ook beter dan de meesten van ons.

Hemelblauw zei

Tegels en een hekje … saai, altijd hetzelfde, warmtevasthoudend bij warm weer, glad bij ijzel, onkruidjes die zich in de voegen nestelen, echt niet onderhoudsvrij en nog stom vervelend ook …. Nee, dat wil je helemaal niet. Lekker even snoeien, verstand op nul, even bijkomen in het groen en genieten van wat je al gedaan hebt!

Nicole zei

Wij kregen bij onze gemaakte gordijnen verstelbare haakjes. Dit omdat een huis vaak ook niet recht is. Misschien is dat ook wat voor je, haalt misschien wat stress weg. Succes met alles.

Bertiebo zei

Wat een idee lees ik van Nicole. Verstelbare haakjes, nog nooit van gehoord, maar superhandig. Maar ik denk dat je al bijna klaar bent inmiddels. En verder: wat Hélène zegt, dat is het

Petra zei

Je doet het fantastisch! Ik hoop dat je jezelf een lekkere rustige dag hebt gegund vandaag, dat je een beetje tevreden bent met jezelf, en dat je weer uitgerust aan de nieuwe week kunt beginnen. Veel plezier!

Iris Papilio zei

Geef maar even aan jezelf toe dat het niet anders kan.. Dat je dochter zo geduldig is en je niet opjaagt is toch een luxe? Beterschap! XXX