zondag 28 november 2021

Kleedje klaar

Amai, dat zouden onze zuiderburen zeggen. Het jurkje voor kleindochter is af. Echt wel op tempo Slak-die-in-de-bocht-afremt. Het venijn zat 'm in de staart. Vond de zak niet goed zitten. Niet recht en ook niet goed aansluitend. 
Weer uitgehaald. Opnieuw gedaan, opnieuw gemeten, gekeken, gespeld, gemeten, geregen, nog een keer gemeten en vastgenaaid en hoppaaaa! Klaar.

Kreeg al direct weer nieuwe ideeen, maar even de rem maar erop gezet. Laat maar even sudderen die ideetjes. Wat misschien valt het niet in de smaak. Stomme stof of stom ontwerp (uit de laatste Knippie, dus niet helemaal stijl jaren 80!).






Nu nog hopen dat het dametje het ook een leuke jurk vindt. Ook nog een ander kadootje gekocht al een paar weken terug. Oma's mogen dat; verwennen! Zou soms willen dat ik geld genoeg had om van die enorme grote Lego of duplo zaken te kopen, zo'n doos groter dan het kind zowat, maar gelukkig weet ik dat het voor het kind geen drol uitmaakt. Ze is ook blij met namaak-legoblokjes van Zeeman. Kan ze bij mij uren mee fantaseren en spelen en daar gaat het om. Prikkel haar fantasie. 

Had een paar jaar terug een Kerstkado gehad. Van een hele lieve en vooral attente blogger. Stond voor de deur opeens. Een grote doos. En in die doos verzamel ik nu het hele jaar door allerlei kadootjes. Voor de kleinkinderen, voor mijn kinderen als ik iets zie waarvan ik denk dat het bruikbaar is. Zo komt de hele riedel niet in één keer en spreid ik mijn uitgaven.

De kadodoos noem ik dus de uhm..Kadodoos.

Denk ook eens aan deze kado-doos; geen strijkstok, maar wel praktische hulp en voor wat hoort wat principe, zodat je je niet een 'arme sloeber' voelt, maar je gezien wordt en weer wat terug kan doen. Je ertoe doet. 


Klik hier maar: Kerstactie Annemiek


2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Het lijkt mij een erg leuk jurkje. Ben benieuwd wat ze er van vindt, je kleindochter

Lot zei

Daar zal ze zich een ster invoelen. Hel leuk