vrijdag 13 april 2012

Minder

Vandaag bij de dieetiste woog ik 20 kg minder dan toen ik begon!! 20 kg minder...Zoveel heb ik er nog niet eerder afgekregen. Ik bleef meestal rond de 10 hangen...dat bleef eraf en kwam er heel langzaam weer aan.

Wat een goed gevoel is dat. 20 kg minder vet! Wel jammer dat het van bovenaf start; eerst een dunner hoofd, dan dunnere schouders, borsten en achterkant rug. Naar mijn gevoel heb ik nog een zeer grote buik en maag. Toch gaan jasjes dicht die eerder alleen open gedragen konden worden, dus dat zal ook wel niet kloppen dat gevoel.

Ben er nog lang niet hoor, maar ik ga ik ben in beweging en er gebeurt eindelijk iets. Interessante informatie gehad over welke voedingsstoffen verslavend zijn waardoor je er juist meer en meer van wil eten, terwijl je weet dat het niet goed voor je is. Maar je lichaam heeft kennelijk die kick van de endorfinen nodig. Die je, doordat je slecht voedsel eet, minder makkelijk zelf aanmaakt.

Merk dat bij stress je minder makkelijk afvalt, wat mijn dieetiste ook bevestigde. Ook dan maakt je lichaam stoffen aan die het moeilijker maken om af te vallen.

Nou heb ik op mijn werk zeer veel stress. Vacature die niet opgevuld is en waar mijn leidinggevende verwacht dat ik iemand inwerk die nog net weet waar de AAN knop van de PC zit. En de voorgangster heeft er een potje van gemaakt. Dingen niet in de administratie gezet, zaken niet opgevolgd. Grote puinzooi, maar door haar charmes hebben de leidinggevende nooit eens gedacht; he....maar waarom zo weinig sales?
Maar ja..goedkope oplossing want de tijdelijke kracht staat nou eenmaal op de loonlijst en anders betalen we hem voor niets doen. Nu houdt hij mij van mijn werk en een andere collega die uit zichzelf ook maar aan het helpen slaat. Dom...want zo ziet de leidinggevende natuurlijk nooit dat dit geen fraaie oplossing is. Ik waarschuw hem voor het effect op mijn werk van dit inwerken, maar of hij daar rekening mee houdt?? Ik denk het niet. Verder had ik deze week dagen met alleen maar overleggen. Van het ene overleg in het andere...aan echt werken kwam ik niet toe. Om gek van te worden.

Een paar weken terug kocht ik voor mijn zoon een outfit voor sollicitaties. Een pak, een overhemd, een riem, een paar schoenen en een stropdas. In een kleur groen die hopenlijk hem volgende week zeer veel geluk brengt. Verder moest hij voor zijn brevet nog wat uurtjes in de simulator vliegen wat nogal kostbaar is. Nou had ik een lijfrente afgekocht die al 10 jaar niets stond te doen en door de administratiekosten steeds minder waard werd en een klein bedrag ontvangen. En dat maar aan hem gegeven. Als hij binnenkort met een groene stropdas werk heeft dan zit dat wel snor.

Het is nu 22.00 uur en ik zit nog achter de werklaptop. Ook te werken. Pfffff...ga toch weekend vieren mensch!

Geen opmerkingen: