dinsdag 27 november 2012

Afhankelijkheid

Het nieuwe bed van dochter is afgeleverd en gelukkig had ze mijn advies opgevolgd en haar broer gevraagd te komen helpen om dit naar haar zolderkamer te sjouwen. Hij heeft gezellig meegegeten en nadat hij aan mij (uberonhandige!) vroeg of ik samen met hem de twee zwaarste delen naar de zolder kon helpen en hij na 2 minuten klungelen (van mijn kant) wel zag dat dit operatie Onmogelijk werd, heeft hij even snel een oude vriend uit de straat gebeld. Die stond binnen twee minuten op de stoep en binnen tien minuten was alles door de twee heren naar boven gebracht!

Zo....daar sta je dan als geëmancipeerde vrouw. :)

Daarna ging zoonlief weer naar huis en hebben mijn dochter en ik alles uitgepakt (wat een plastic!!) en in elkaar gezet. Dat was uiteindelijk maar een uurtje werk en dat viel me reuze mee. Nu moet ze alleen nog een groter dekbed aanschaffen en dan kan ze als een Koningin slapen. Dat dekbed had ze bedacht om met airmiles aan te schaffen bij een groot warenhuis, maar ik gaf haar aan dat het aantal airmiles niet in overeenstemming stond met de waarde van het (donzen) dekbed. Een paar jaar geleden kon ze met dezelfde hoeveelheid airmiles een ticket naar de USA betalen.. Mijn airmiles uiteraard. Had ze al bij het grote Zweedse warenhuis gekeken wat die in aanbieding hadden? En dat gaat 'm worden...

Ik merk dat het minder goed met me gaat dan ik zou willen. Vooral op afslankgebied. Ik sta stil. Nee....ik groei. Nou is dat na 1 x poepen ook weer gedaan en ik weet heel goed dat ik niet elke dag op de weegschaal moet staan, maar het lijkt wel of mijn vermogen om gedisciplineerd me aan het dieet te houden op is. Plus mijn altijd kritische houding naar dieetvoer. Wat leer ik daarvan? Ja..ik ben daarmee bijna 40 kg afgevallen, maar gezien het feit dat ik nog steeds extra wil eten...doe ik iets niet goed. En ik wil eigenlijk de komende maand niet nog een keer voor honderden euro aan dieetproducten aanschaffen. Ik wil dit liever zoeken in gezondere alternatieven, gewoon te koop in normale (of voor mijn part alternatieve) winkels. Ook duurder dan gewoon een stamppotje, maar wel iets waar ik meer van leer en aan heb en waar ik de rest van mijn leven iets mee kan.

En verder heb ik moeite ermee dat ik nog geen inkomen/betaalde baan heb gevonden. Dat ik nog thuis zit, terwijl ik zo graag mijn talenten te gelde maak. En dat ik dan soms een vacature onder ogen krijg van een kennis die niet past bij wat ik denk waar ik goed in ben, maar waarvan anderen denken..het is in ieder geval werk. Ze zoeken toch iemand...nou dan pas jij daar perfect! Dat klopt; het is werk. En dus heb ik beloofd te sollicitereren, maar ik denk dat ik niet eens in aanmerking kom. En dan ook nog horen...he..ik heb nog geen mailtje van je gezien, ga je nog solliciteren???

Het is gewoon een rotgevoel dat ik in deze situatie en op dit moment in mijn leven afhankelijk ben. Niet zelfstandig keuzes mag maken, maar blij mag zijn met kruimels. Pfffff....klinkt nogal zuur he.... Alsof ik diie 32 jaar werkevaring niet mag opvoeren. En 32 jaar premiebetaling voor de ww natuurlijk.


Van de week was ik trouwens in een van de duurste wijken van Nederland en ontdekte hoe men daar geld bespaart. Gewoon de hele dag de kachel uitlaten. Zit je met een extra trui, maar wel in de Quote 500 qua woonomgeving met een huis wat grote waarde heeft door de juiste locatie. Het gaf me net even een schop onder de kont waarmee ik me realiseerde dat ik inderdaad niet achter de voordeur kan kijken wat er echt speelt. Dat alle glitter & glamour niet is wat het is. Wonen op stand kan ook betekenen dat achter de voordeur zaken anders zijn.
Ik heb zelf ook niet 24/7 de verwarming aan, maar vind het wel fijn om in de avond in een redelijk warme kamer te kunnen zitten. En warm....Prins Bernhard had op Soestdijk altijd in zijn werkkamer de kachel op 27 graden staan. Dat vond hij behagelijk. Mijn oma ook herinner ik me. Het was altijd bloedheet in haar bejaardenflatje.  Bij mij thuis word ik helemaal warm en gelukkig van 20 graden. En overdag een graadje minder, want dan zijn we toch bezig en als we er niet zijn of in de nacht nog wat graadjes minder. Daardoor kreeg ik geld terug van de energiemaatschappij en dat is toch weer fijn.

Nu maar weer aan het solliciteren geslagen.  En een gezonde lunch maken. Doorgaan, vooral doorgaan!!






2 opmerkingen:

riet zei

Het voedingscentrum publiceert elke week een menu. Veel variatie en niet dikmakend. Je kunt je er op abonneren. Groet

pourquoi pas ??? zei

Misschien heb je gelezen dat ik gestopt ben met suiker een paar maanden geleden. Een hele grote verslaving van mij. Als we uit eten gingen keek ik eerst naar de desserts. Verder at ik heel veel en iedere avond aan de eettafel terwijl ik mijn groente at dacht ik ; wat zal ik straks eten voor zoetigheid. Ik liet echt ruimte over om veel te kunnen snoepen.
De eerste week zonder suiker ben ik veel meer gaan eten maar kwam niet aan en nu sinds een paar weken is mijn honger zoveel minder.
Dat is een heel lekekr gevoel. Ook mijn maag voel veel rustiger en prettiger.

Ik wilde dus alleen maar zeggen dat als je misschien de suiker laat staan, helemaal, dat bij jou ook verandert. Ik weet t niet hoor maar ik had echt nooit gelooft dat ik gewoon lekker koekjes in de kast kon hebben zonder ze op te eten.

Ik eet een uurtje na het eten s avonds nog wel een bakje met noten, zaden, havervlokken, spelt en nog wat met ahornsiroop. Is heel zoet. hmmmmm.
Hoewel ik dus maar een 8 kilo te zwaar hoor was ik wel altijd met eten bezig. Nu niet meer.
liefs en sterkte.