vrijdag 30 november 2012

Ontmoeting

Van de week had ik via het werk van mijn dochter een (met personeelskorting) leuke auto gehuurd omdat ik een bezoekje aan Motormaniaman had gepland die naar Zuid- Holland was verhuisd. Had al berekend dat met wat ik aan OV kosten kwijt zou zijn ik beter een auto zou kunnen huren. Het was nog een Diesel ook dus brandstofkosten waren relatief laag.Handig zo'n kind die bij een autoverhuurbedrijf werkzaam is!

Ook hadden we nog het project van de nieuwe inrichting kamer dochter en dan vooral alle overbodige spullen en de afvoer daarvan. Hebben die ochtend totaal 3 x een ritje met overvolle auto naar de vuilnisstort gemaakt en ook nog een ritje naar de Kringloop.  Dat voelt weer heerlijk opgeruimd en dat is het ook natuurlijk. En wat bewaar je eigenlijk toch veel. Veel te veel. Wat natuurlijk ook betekent dat je eigenlijk heel veel spullen hebt! Niet nog meer spullen kopen dus.

Daarom ben ik altijd weer blij dat ik dan zaken kan doorgeven aan de Kringloop. Heeft iemand anders er weer plezier van en ik geniet van een leger huis.

Daarna in de auto naar Motormaniaman gereden. Heerlijk om weer even auto te rijden. Raar als je 50.000 km per jaar reed en nu alles op de fiets of met OV doet. Raar, maar ook dat is weer niet onmogelijk. Hele horden doen het dus ik kan het ook.

MMM woont in een soort van woongroep samen met zijn nieuwe veeel jongere vriendin. Die woongroep is voor hem een manier waarop hij in ieder geval nog een normale woning kan huren en niet bij een boer op t erf of een kamertje in de stad hoeft te wonen, wat hij allemaal hiervoor heeft gedaan.  Dat denkt hij voornamelijk zelf; dat normaal wonen niet meer lukt. Want soms neemt hij te impulsieve beslissingen die achteraf gezien niet nodig waren. Maar goed....niet mijn leven.  Hij is al weer een aantal jaren uit het arbeidsproces door een chronische ziekte en ontvangt een uitkering en dat betekent een veel lager inkomen dan toen hij nog werktte. Maar ik bewonder zijn overlevingsdrift en zijn enthousiasme om altijd weer kansen te zien. Hij staat anders in het leven dan ik, maar ik vind het bijzonder om hem mijn vriend te mogen noemen.

Toen bedacht ik me dat een goede duurzame bloggenoot vlakbij MMM in de buurt woont en belde haar of ze het leuk vond om even life bij te praten. Zo gezellig en zo alsof we elkaar gisteren nog gezien hadden. Ook weer veel tips gehad om eetgebied. Wat ook weer herkenbaar en warm voelde. Precies waar ik mee worstel de laatste tijd.

Daarna weer met de voiture naar huis (was het al middernacht inmiddels; dat lukt je dus niet met OV) en de dag erna nog weer een rondje supermarkten waar ze diverse mooie aanbiedingen hadden en daar groot ingekocht (dat is ook wat ingewikkelder op de fiets; kiepgevaar!).
En nog even langs de Ikea voor een nieuwe dekbed voor dochterlief.Ze gaf aan vorstelijk te hebben geslapen onder haar nieuwe dekbed. Geweldig toch?  En hahah waxinelichtjes en een paar kaarsen voor mij.  Daarna de auto weer ingeleverd, na te hebben afgetankt. Maar 23 euro Diesel nou....daar heb ik geen trein en buskaartje voor! Even heerlijk van een auto genieten dus.


Maar nog meer van dat ik veel minder met afgunst naar anderen hoef te kijken, want zo slecht doe ik het nog niet. Heb weliswaar helemaal niets in werelds bezit, geen koopwoning, geen auto, geen mooie bankrekening,  (ik snap dan ook nooit het gezeur van mensen die hier schrijven een buffer van 20.000 euro te hebben, maar schrijven dat ze het niet breed hebben) en waarschijnlijk een laag pensioen straks en nu ook nog geen baan, maar ik heb een dak boven mijn hoofd, eten in de kast en liefde om mij heen.  Het komt wel goed.Mijn nieuwe mantra. Het komt wel goed!

Geen opmerkingen: