dinsdag 9 april 2013

Levenskracht

Een paar dagen niet helemaal op 100% gefunctioneerd. Heb er wel alles aan gedaan om mijn routines (dank u oh Flylady) door te laten gaan, maar de puf was er een beetje uit.

De verkoudheid had een beetje toegeslagen.

Wel gisteren nog heerlijk een tijdje in de tuin gewerkt. En hoe meer je doet, hoe meer je ziet om te doen. Kunst is dan om je niet helemaal gek te werken, zodat je nog 3 dagen moet bijkomen, maar genoeg is genoeg. En waardeer datgene wat er uit je handen is gekomen.

Daar schortte het de laatste dagen aan. Ik moet ook niet meer me gek laten maken door blogs van mensen die lekker aan het sparen zijn en die bedragen frank en vrij hier posten, die aflossen en plannen maken, huizen verbouwen en op verre reizen gaan. Mijn situatie is anders, mijn inkomen is fors lager doordat ik nu een uitkering heb, maar dat betekent niet dan mijn waarde gedaald is.

Ik was op zoek naar wat Austin Powers zijn Mojo noemt. Zijn levenskracht. En vond 'm gewoon onder mijn kussen.


In mijn ouderwetse de gleuvenspaarpotje zit genoeg geld om naar de kapper te gaan. Gewoon lekker doen deze week. 

Eerst maar eens een tweede kop koffie en dan die sollicitatiebrief weer de deur uit. En vandaag gewoon weer 15 minuten declutteren. Onrommelen. Opruimen. Ruimte scheppen. 

Zie je wel; je hebt genoeg; meer dan genoeg. Zoveel zelfs dat je het weg kan geven. 

Geen opmerkingen: