zaterdag 27 april 2013

Muffintop

Zo noemen ze een uiterlijk waar je buik over je broek bulgt, vooral de lage broeken...en daar dreig ik een beetje naar toe te gaan. Niet zo slim, maar goed....zoals de Flylady me toespreekt: Why not today??

Dus vanochtend vroeg opgestaan, wasje in de machine gepropt en direct een stuk gaan lopen.

Het is heerlijk weer, droog en een blauwe lucht. Zo leuk om zo vroeg in de ochtend alle hondenbezitters hun hond uit te zien laten, vroege joggers (oh nee...jaren 90 woord)  tegen te komen en wat was iedereen goedgemutst. We zeiden allemaal Hallo tegen elkaar. 

Nu een ontbijtje erin - een grote kom havermout met sojamelk, rozijnen en nog wat vlokken van een gezonde soort. 

En alle Oranjemeuk lekker in de winkel laten liggen dan is die Muffintop straks gewoon weer weg. Lekker bewegen, bij de les blijven en je frustratie niet weg-eten. Vooral dat laatste. Zorg goed voor jezelf; niemand anders doet dat.

Gisteren nog wel een gesprek gehad  en we gingen naar een restaurant omdat ze wilden lunchen. Ik had daar geen budget voor (en geen zin in) dus nam alleen een kop koffie. Gewoon dus blijven doen wat goed voor MIJ is. En dan ook niet meer de rekening splitten en voor hun lunch betalen; gewoon mijn simpele kopje koffie neerleggen. Met fooi.
Ik denk dat ik meer moet aangeven als me iets dwarszit en het niet altijd op mezelf betrekken. Het is gewoon zo; ik heb een heel stuk minder te besteden, maar ik vind dat ik het goed doe. Ik heb nu wel een spaarpotje en zicht op mijn uitgaven. 

Dat ik een beetje omviel van de honger was dan niet zo slim, maar ja....had ik maar een appeltje in mijn tas moeten stoppen. 

Kom....we gaan lekker de tuin in...kijken hoe het onkruid is gegroeid na de regen van gisteren!

Geen opmerkingen: