vrijdag 22 mei 2015

Bob de Bouwer en zomer??

Had een heel stuk van een boom afgezaagd alweer een tijdje terug en kreeg vandaag de geest om in een stuk van mijn tuin een hekje daarmee te verhogen. Had nog mega grote spijkers, zo'n 10 cm,  in de schuur en lekker timmeren maar. Toch ga ik morgen maar even de boormachine erbij pakken, want het hout splijt en dan is het handiger om voor te boren. En ik heb die machine in huis, dus fluitje van een cent.

En heerlijk om met een fluitje van een cent bezig te zijn en daarmee verstand op nu en blik op oneindig, dus geen muizenissen in den kopf.

Het werk voelt niet langer als working on a chaingang, maar ik zie ook de gezelligheid van collega's onderling en dat is wel weer prettig na een lange tijd. En te merken dat ik nog steeds makkelijk contact maak en leg en ik dat niet verleerd heb. Of een rare zonderling ben geworden doordat ik een tijdje uit het arbeidsproces was - onvrijwillig.

Wat eigenlijk ook niet echt zo was, want al die tijd bezig geweest om juist voor anderen een plek te creeren waar men met lotgenoten contact kon hebben, gratis workshops kon volgen en bovendien contacten gelegd met ministers, provinciale bobo's en gemeentelijke belangrijke mannen en vrouwen. Dat hielp allemaal geen drol, maar het hield me wel van de straat en mijn capaciteiten intact.

Maar liet me ook inzien dat weer terug in de Ratrace - meer, beter, nog meer en nog beter - misschien wel helemaal niet mijn echte ambitie is. Ambitie...is dat een vies woord?  Neen, niet voor mij...want ik merk wel op mijn werk dat ik het prettig vind om in de top 3 van beste agents te zitten dagelijks. En ja, ook voor dat tientje per uur. Het zit kennelijk in mij of ik heb zo'n overtuigende stem dat mensen graag met me in zee gaan hahaha...

Ik zie wel waar het leven me weer heen voert. Er zijn altijd interessante dingen op mijn pad gekomen en ik wist op tijd in te stappen en daardoor in beweging te blijven. Dus ik heb wel vertrouwen in de zaken. En weet dat ik ook taai ben. Lang met weinig kan rondkomen. En creatief ben om dit te kunnen en mijn kansen te benutten waar ze zich voordoen.

Hoorde vandaag een tv presentator ons een geweldige zomer wensen. Zomer.....hoe raar voelt dat...en toch staat juni al bijna op de agenda. Is het dit weekend alweer Pinksteren en komt het mooie weer er aan. Kijk ik naar de tuin dan is alles wat later dan vorig jaar. Lekker het gras met de nieuwe maaier gemaaid. Heerlijk!
De New Dawn roos zit volop in knop, de pioenrozen idem en alles groeit de pan uit. Dus ja...de zomer klopt op de deur en ik ben zo blij dat ik daar blij om ben. Dat ik weer kijk en dingen zie. Dat ik weer dingen voel.









1 opmerking:

Petr@ zei

Ik ben benieuwd naar je creatie, knap dat je dat allemaal zelf doet en kan!
Ja de tijd vliegt, de zomer voor de deur, waar blijft de tijd?
Zit je elke dag in de top 3, een hele prestatie, bonus in het verschiet misschien? ;-)
Fijn weekend!