maandag 16 mei 2016

Ontspannen niet-zurig weekend

Dat was het vooral. Ontspannen omdat van bepaalde piekerzaken de spanning af is. Of misschien omdat ik weer beter heb gekeken of het loont, dat piekeren. En beter heb gekeken naar wat ik nodig heb om me ontspannen te voelen. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen.
Dingen niet meer lezen die me ergeren, want ik kan immers alleen mijzelf veranderen. Dik tevreden dus.

En natuurlijk een bonus van die extra vrije dag. Die het extra ontspannen maakt.

Niks gedaan in de zin van weekendje weg, of dagjes uit of uit eten of naar de dierentuin of weet ik veel wat je allemaal kan doen.

En toch voelt het ontspannen. Niet omdat mijn baan anders is, niet omdat mijn bankrekening er anders uitziet, niet omdat nou ja...verzin het maar wat er allemaal zou 'moeten' veranderen om me beter te voelen. En realiseer me dat ik overal mijzelf altijd meeneem.

Dat 'beter voelen' zit dus in beter kijken. Naar wat er allemaal wel is. En minder zuurpruimen. En af en toe keihard lachen om bijvoorbeeld het songfestival en daar heerlijk van genieten. Of domme moppen. Hele domme moppen:

"Ik stond op de bus te wachten vanochtend,  riep de busschauffeur dat ik eraf moest komen."

Genieten van de prestatie van Max Verstappen. En ouderwets weer eens een spannende achtervolging van de F1 bekijken. Heerlijk!

Genieten dat dochterlief en schoonzoon even tijdelijk hier logeren. Scheelt ze deze maand dubbele huur.  Ze waren zo blij uit hun oude flat te kunnen vertrekken. Genieten dat ik niet in de stress schiet door een huis vol verhuisdozen, tassen en andere tempo's.

Genieten van plannen die zoonlief heeft.

Genieten van de tuin die zo snel veranderd is doordat alles een groeispurt kreeg.






5 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig! Op de bus wachten heeft voorgoed een andere betekenis gekregen.

OpnieuwBeginnen zei

Klinkt als een goed weekend!

Joanne zei

Een heerlijk optimistisch logje. Soms zit het genieten in kleine dingen.

Liefs Frederique

Petr@ zei

Gezellig dat je dochter en schoonzoon bij je logeren!
Ja en in de tuin groeit alles supersnel, groeizaam weer.

Nicole Orriëns zei

Wat een mooie omdenkvraag! Die ga ik onthouden!

Huisvlijt