donderdag 17 augustus 2017

Een kloddertje roze hier!

Zo; eindelijk nog weer wat bezuinigingsacties van mijn Nog te Doen/regelen lijstje kunnen doorhalen. Dat ik uberhaupt iets opschrijf is al een kleine verbetering. Heel lang bleef mijn bloknote blanco. Geen puf, geen zin, helemaal niks.

Dat regelen scheelt de komende maanden toch weer een paar tientjes op mijn vaste lasten en die geven net weer wat lucht. Iedere euro telt nog steeds tenslotte.

Slaap nog steeds niet helemaal fijn; ik word wakker midden in de nacht en voorheen zou ik dan alleen maar liggen piekeren. Nu ga ik of naar een Luisterboek luisteren of pak er een gewoon boek bij.

Wat ik grappig vind is dat ik dan tegen mijzelf zeg dat ik niet in slaap mag vallen en na een paar bladzijden, of soms hoofdstukken voel ik mijn ogen zwaar worden.

Zei ik voorheen dat ik MOEST slapen, dan was het des te moeilijker om weer in slaap te vallen. Grappig hoe je jezelf kennelijk om de tuin kan leiden.

Ook weer een Flylady klus gedaan - naast de gewone dagelijkse routines - en hoe klein of 'raar' die opdracht ook is (vandaag was het kijk de badkamerkast na op oude make-up zooi...de make-upjes uit je tienertijd mogen echt wel weg nu, die roze oogschaduw of knalroze lippenstift is niet meer zo fris), het is fijn om ieder geval weer wat ruimte te maken en dingen in de kast te bekijken of ze nog een jaar bewaard moeten worden, voor het geval dat, of dat ze echt weg kunnen. Hetzij weggooien of weggeven.


Foto van Pixabay


Er stond ook al twee jaar een grote tas met rits met daarin truitjes/shirts van toen ik nog 30/40 kg lichter was. Voor het geval ik.....Ik had al die truitjes al uit mijn kast gehaald, want iedere keer dingen zien die ik niet (meer) pas daar werd ik ook niet blij van. En dan was er nog die tas dus.

Hoppa...in de Zak van Max (niemand weet nog wat dat is hahaha). Het neemt ruimte in, niet zozeer in mijn huis, maar in mijn hoofd.

Focus niet op minder minder, maar op gezonder. Waarbij minder vanzelf wel volgt. Of niet.

Stuur ik ondertussen nog een Engel met grote roze vleugels richting vriendin die dat nodig heeft.









3 opmerkingen:

tsvandervliet@gmail.com zei

Toevallig las ik daar laatste een artikel over. Dat je het om moet draaien als je niet kunt slapen, mooi dat het helpt zeg! En die oude kleren wegdoen is ook hartstikke goed. Ik ben ook lekker bezig, maar er kan nog meer weg... Mooi logje!

Petr@ zei

Heerlijk dat opruimen, ik heb vorige week ook 3 vuilniszakken kleding weg gedaan.
Ik ga dat ook proberen, ben ook een slechte slaper.
Ben benieuwd.

kliefje zei

Ik wel, ik ben zó oud dat ik ook nog steeds Max zeg ;)