woensdag 6 maart 2019

Hoera! Luizendag

Lees dat het vandaag Luizendag is.

Wat leuk!! Doen de schaamluizen ook mee, of zijn die reeds uitgestorven, aangezien vrijwel niemand 'daar' nog haar heeft en wie het wel heeft schaamt zich erover.

Zouden er ook okselluizen hebben bestaan?




Image by Efraimstochter on Pixabay


En hoe vier je Luizendag het best? Ga je dan de hele straat uitkammen? Spuit je spiritus op al je plantenspul?

Het schijnt dat sommige mensen last van het zogenaamde Ekbom Syndroom hebben; dan heb je ooit een besmetting met jeuk meegemaakt en denk je dat je nog steeds luizen hebt. En blijf je krabben en jeuken en krabben. En volhouden dat je dussss luizen hebt.

Zou De Luis in de pels ook uitgeroeid zijn inmiddels? Of vieren vandaag ook zijn/haar dag? Want dan voel ik me wel een beetje feestelijk.








5 opmerkingen:

Elisabeth zei

Oww hellup ,mijn kinderen hadden in een ver verleden Luizen .Neeee dat was not done en een echte schande ! Huilend heb ik mijn vader gebeld omdat ik niet wist wat te doen en hij is naar de drogist gegaan om een middel te halen .En ik begreep het allemaal niet want mijn kinderen gingen elke dag onder de douche en hun haren werden ook gewassen en ik schaamde me dood .Tja luizendag !!

Anoniem zei

Vreselijk. Ik weet nog dat het op de kleuterschool werd gemeld in de jaren 80. Toch niet mijn kind? Jawel.

klaproos zei

:-) welke zot heeft dat verzonnen dan :-)
gelukkig heb ik geen luizen gezien of gevoeld, wel al wat teken van mijn jongens gevangen, vandaag 2,

blijven vieze krengen

Bertiebo zei

Als er op school in mijn klas een kind luizen had, was ik er zeker van dat ik ze ook had, zo jeukte het. Fantoomjeuk

Petr@ zei

Als je er aan denkt krijg je al jeuk ja haha.
Ik weet ook nog dat mijn broertje ze had, mijn moeder was in alle staten!
Het hele huis werd ontsmet en wij erbij ;-)