maandag 1 juli 2019

People Forget

De pessimist zou zeggen; Jee.. we zijn al op de helft. De optimist zegt goh...nog maar op de helft. De gematigd optimist zegt gewoon niets hahah!

Keek gisteren naar het programma van Stine Jensen (YES ik ben) over filosofie en melancholie in Scandinavie wat vooral in Noorwegen zijn grondvesten lijkt te hebben. Mooie beelden en mooie gedachten.

Een dorpje in de bergen wat door een slimme uitvinding van een kunstenaar meer zonlicht ontvangt en daardoor niet maandenlang in het donker zit. Daar wordt je toch blij van. Licht is zo belangrijk. Letterlijk en figuurlijk.

Zag ook een aflevering van De taarten van Abel. Ach...hartverscheurend dat jochie dat een taart voor zijn vader maakte omdat papa het zo moeilijk had door de scheiding. En hoppa, het hele trieste verhaal kwam er bij stukken en beetjes uit. Kind van 10 (bijna 11 zei hij nog). Blijft een mooi programma, al jarenlang.

Wat ik hier al eerder doorgaf: kijk naar de serie Years and Years op BBC First. Een doembeeld van de wereld zoals die er zomaar zou kunnen uitzien als populisten en een crisis op diverse fronten hun werk weer doen. Vond de uitspraak van de politicus gisteren zowel schokkend als herkenbaar: People Forget!! En ook deze: dat als we dingen anders noemen, de 'werkelijkheid' verdoezeld wordt.
Ze wordt gespeeld door de geweldige Britse actrice Emma Thompson.


Vanochtend de gordijnen van mijn slaapkamer in de was gedaan. Alleen het 'doen' hiervan gaf me al een tevreden gevoel. Wilde ik al langer doen, maar het kwam er maar niet van. Te heet, te weinig energie of gewoon geen zin.

Mijn rondje Bless the House ook weer gedaan en zo direct de was lekker buiten ophangen.  Dan de ronde "solliciteren" weer en dan hoop ik voor het maandelijkse alarm afgaat ik voor vandaag mijn lijstje klaar heb. Behalve dan de normale dingen die zoal moeten.

Een goed begin van de nieuwe maand. Iets om dankbaar voor te zijn.






4 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Je begint de maand weer goed!

Sylvia zei

Ik ga zo ook maar eens een rondje blessen.
Fijne dag daar!

nicole orriens zei

Ik herken dat tevreden gevoel dat je kunt krijgen als je een klus oppakt en gaat doen. Dat geeft zo'n gevoel van 'accomplishment'.

klaproos zei

heerlijk als je zo tevreden kunt zijn met kleine dingen, dat gevoel herken ik wel, ik kijk weinig tv, of zeg maar bijna niet:-) maar ik probeer het et onthouden :-)