donderdag 6 februari 2020

In de goot

Van de week zag ik een bedrijf de dakgoten in onze buurt schoonmaken. Elk huis, dus ik wist dat ze vanuit de Woningbouw kwamen. En herkende een van de heren van de vorige keer. Jaren terug alweer. Zeker een jaar of twee of drie.


Afbeelding van erge via Pixabay 


Dus maakte ik wat ik extra koffie en bood ze die aan. Wel zo lekker tussen het buitenwerk door lijkt me.

Hoorde hun relaas, dat ze per meter goot betaalt krijgen en dat er bij ons in de gemeente heel wat meters goot schoon te maken zijn. Maar door uit te sparen is dit werk nu niet meer jaarlijks, maar hebben ze wat ruimte er tussen gelaten. Maar daardoor hoopt de troep zich juist meer op en hebben ze meer werk aan het goed schoonmaken.

Vroeg of ze tijd en zin hadden om mijn afdakje boven de voordeur na te kijken, want zelf kan ik er niet goed bij - nou ja..ik durf niet op mijn keukentrapje op de allerhoogste plek te staan, want bang dat ik omkieper. En doorsteken met een trekveer hielp niet echt.

Tuurlijk! En heerlijk...nu is dat afdakje ook weer watervrij (vooral modder mevrouw!) en stroomt alles weer. Goede shui!

Sowieso, stroomt alles fijn door, zeker nadat ik een heel weekend lang gepamperd ben en even weg was uit de normale gang van zaken van thuis. En ook nog eens in het Buitenland! Hoe rijk ben ik dan, zonder geld, maar met zoveel vriendschap. Maar nog meer; dat ik dat ook zie. Wat er allemaal wel is.

Goede shui!




7 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Fijn dat de mannen ook het afdakje wilden schoonmaken en lief dat je voor koffie zorgde.

Anoniem zei

Voort wat hoort wat. En ja, jij ziet het weer! Fijn, feessie!

klaproos zei

wat fijn dat je zo geholpen wordt, en ja.. vrienden zijn belangrijker dat geld :-)
dat merk ik ook altijd :-)
xxx

Bertiebo zei

Goed!

Unknown zei

Fijn dat mensen elkaar helpen ♥️ lott

nicole orriens zei

Wat fijn dat ze even hebben gekeken! Is dat ook weer opgelost. Maar ook heel lief van jou dat je ze koffie aanbood. Wie goed doet, goed ontmoet blijkt wel weer : )

kliefje zei

Ze zijn lieverds, die vrienden.
Ik ben ook een gezegend mensch...