zondag 5 juli 2020

Eindelijk weer F1!

Vandaag is het zover. Na uitstel door de Corona-maatregelen, kan dan eindelijk, een aangepast programma van de F1 van start. Vandaag in Oostenrijk. 

Waar Verstappen vorig jaar en het jaar daarvoor als eerste over de streep reed. Zou hij dat dit jaar weer kunnen? Hij start vandaag op positie no. 3. Achter de beide auto's van Mercedes. 

Mercedes, het merk waarvan de Duitse Ferrari rijder Michael Schumacher ooit zei: If I want to drive a Mercedes, I'll take a taxi!"

Hou van auto's, snelheid en van deze sport. En ik ben niet begonnen met kijken toen Max Verstappen mee ging doen. Al veel eerder keek ik met plezier. Voor velen onbegrijpelijk, maar ja, ieder zijn ding toch? Zijn er toevallig nog meer F1 fans onder mijn lezers?  Of juist niet.


Niet allemaal tegelijk reageren hoor! (Vooruit; ik leef op van het idee dat wat ik schrijf ook gelezen wordt, dat ik gezien ben, meetel en helemaal blij met commentaar, bij voorkeur met een aardige pen geschreven).

Zo zoek ik naar vertier, vermaeck binnen mijn mogelijkheden. Me vrij voelen. Fuck al die regeltjes. Als een Max Verstappen juist in de regen op je best zijn. Maar ook snappen dat ik ook zon mag zien en hebben. 

Nog een paar uurtjes dan weten wie de eerste race van dit seizoen op zijn (jammer dat er geen vrouwen racen in deze categorie) naam kan zetten. 











8 opmerkingen:

Luz zei

Heel opmerkelijk dat er ook geen Aziaten mee racen, toch?
Of mag ik dat niet zeggen :)

Grappig die quote van Schumacher over Mercedes, ik kende hem wel maar wist niet dat die van hem was.
Ik dacht dat je iets anders ging zeggen over Mercedes, ik heb net een andere auto, inderdaad, Mercedes en er is voortdurend iets kapot.
Terwijl ik dacht "Deutsche" degelijkheid en daar kan ik een tijd mee vooruit.

Anoniem zei

ja hoor hier wordt het ook gekeken .... en ook al voordat Max begon. Gr. Cisca Servie

Anoniem zei

Nee, hou er niet van. Maar ieder zijn meug, ik schaatsen en fietsen een ander voetbal of kegelen, maakt niet uit.

guusje zei

Ja hoor hier wordt ook gekeken, maar ik doe wat anders, ha,ha. Houd wel van auto's en autorijden en "lekker" hoor op de Duitse Autobahn vorige week. Je moet wel snelheid maken als je niet achter de trucks (die ook behoorlijk racen) wil blijven hangen. En dat wil je dus niet.

Anoniem zei

Eigenlijk vind ik alle sport stom om naar te kijken, maar F1 echt superstom!
Auto's boeien mij ook niet; als tie maar rijdt vind ik het prima.
Mijn man kiest elke keer dezelfde auto uit, een blauwe, de verkoper kreeg haast een flauwte de laatste keer. Was in 5 minuten gepiept.
Marijke.

mrs H. te B. zei

Ik houd helemaal niet van sport - en dan vind ik dit nog niet eens sport.... Milieuvervuilend, raar: wat is er nou aan om zo hard mogelijk te rijden (of te fietsen, of te lopen?) Maar als jij het wel leuk vindt: lekker van genieten, toch?

Bertiebo zei

Ik vind er niks aan. Vervuilend en gevaarlijk. En lawaaiig. Maar iedereen heeft wel wat. Ik kijk bijv. graag naar zwemmen en dat snapt niemand

Janne zei

F1 races, ik vind het verschrikkelijk! Milieuverontreinigend, vreselijk veel lawaai en gevaarlijk bovendien! Auto’s zijn handig om droog en gemakkelijk van A naar B te gaan (zeker in een provincie met slecht OV) maar verder jeb ik er niets mee!