zondag 17 januari 2021

Sneeuw

Mijn broer liet zien hoeveel sneeuw er bij hem, ook plotseling, was gevallen. Half metertje of zo. Hahah...

Hier begonnen gisterenmiddag wat vlokjes te vallen. Hoera!  Superklein, bleef niet echt liggen. Maar wel leuk te zien hoe kinderen uit de buurt van de auto's sneeuw plukte en lekker sneeuwballen ging gooien. Dat hoort toch wel bij de winter. Bij het wintergevoel. Speelgoed wordt vanuit de hemel aangereikt. Gratis.

Aan het begin van de avond was de grote sneeuwbui hier al weer overgetrokken. Ik denk als ik zo de gordijnen opendoe het dunne witte laagje of keihard is opgevroren of alweer aan het smelten is. 
Hoop dat het op de weg niet spiegelglad is. Zag wel al de karretje van de gemeente her en der rijden. Nou ja...der dan. Alleen wat ik uit het raam kon zien. 


Hoe was het bij jullie? Ingesneeuwd? 

Hier is alles (behalve wat plukjes in het gras in mijn tuin) weg. Weggesmolten of weggeregend. 








5 opmerkingen:

izerina zei

Vanochtend was gelukkig alle sneeuw weer weg. Loopt veel prettiger

Bertiebo zei

Nee, ik ben teleurgesteld

Luz zei

As we speak sneeuwt het hier nog steeds en er ligt een mooie laag.
Maar denk dat het vanavond wel weg is.
Ik vind het leuk Vvoor onze 17 jarige Roemeense hond, die geniet er zo van❤

klaproos zei

gezellig hé sneeuw,
gisterenavond meteen een rondje gaan lopen met mn jongens leuk hoor,

Mirjam Kakelbont zei

Hier is zeker...eh...een hele halve centimeter gevallen. Als het geen vier mm was (-: Maar toch, het hééft gesneeuwd. De laatste keer was twee jaar geleden, voor m'n gevoel was het langer terug.