maandag 15 augustus 2022

RTFM

Werd vanzelf op zondag om 07.00 uur wakker. Wilde relatief vroeg even wat lekkere croissants halen en sinasappelsap. Naar de Vomar of de Appie?? Eerst maar douchen en aankleden en bed afhalen en direct schoon hoeslaken erop en kussenslopen, want denk dat ik straks geen puf heb. Witte was aangezet. Kan ik 2 uur later ophangen. Daarna denk ik in 5 minuten droog :)

Naar de apotheek; uit de muur bestelling gehaald. Daarna toch maar naar de AH, want wilde voor in de avond quiche halen. En sap in de aanbieding. Ook fijn. Geen  cassiere nergens, de enige die ze opgeroepen hadden was ziek vertelden ze, dus zelf afrekenen en daar heb ik een hekel aan. Maar goed...niet zeiken, gewoon doen. Het is te mooi weer om te zeuren. 

Thuisgekomen eerst koffie gemaakt, even ontbijten en daarna de was opgehangen en dan is het nog maar 10.30 uur!

Verlang naar de zee, water, zwemmen!  Och die vakantie in Kreta...die was zo fijn. Denk dat je vandaag in Kreta bent (Meloenen, meloenen!!!). Snikheet, maar wel topvakantie met mijn kinderen. Want eindelijk geld genoeg voor zoiets. 

De schrik zit er wel in toen de magere jaren kwamen. Dat nooit meer! 

Maar nu durf ik niets meer zo lijkt het. Kom op....doe iets!! 

Erg heet, was is droog, dus van de lijn gehaald. Direct weer terug naar binnen, niet erg fijn midden in de zon te staan (moet toch echt even bij de droogmolen zijn - goede aankoop van vorig jaar trouwens!).

Netflixen: Manifest bekijken. Doe alsof je in de bioscoop ben (oh...de airco doet het niet!!). 

Vera gezien (daar vond ik het zaterdag te laat voor). Heel ontspannen, vooral omdat ik weet dat ik dit op mijn eigen tempo kan bekijken en er morgen ook weer niets hoeft! Nou ja, vuilnisbak buiten zetten op tijd en dat was het dan wel. Lekker te weten dat je niet voor dag en dauw op hoeft te staan een paar weken.

En dan toch nog voor werktijd wakker worden, want ik hoor regen op mijn ramen. En dat klopt. Geen harde regen, maar wel regen. Toch dommel ik weer in en dan word ik wakker door een appje van mijn werk. Op mijn prive telefoon. Help help....we komen er niet uit!

Maar even lekker laten wachten. Eerst douchen, aankleden en dan maar eens kijken wat de bloedspoed is. Maar snap het nu al. Nul ervaring met de software en bovendien niet eerst in mijn uitgebreide handleiding gekeken. Hoe je dit doet.  Oh ja, leidinggevende vond het ook niet de moeite waard om even voor mijn vakantie kort te overleggen wat de procedures zoal zijn.

Dus laat ze maar even zelf het ei van Columbus uitvinden. Niet aardig van me, maar ben er wel klaar mee. Waarvoor maak ik die handleidingen dan? En test het zelf een paar keer uit jongens!. Hoe werkt dit systeem. En begin daar op tijd mee.  Niet als de client achter het toetsenbord zit.

En wat is die leidinggevende dom! incapabel. Niks inlezen, blijven beweren dat er toch echt eerst..blalalal... Dus vraag ik (schreef eerst nog RTFM! maar toch maar gewist); heb je dit al getest? De beschreven methode?  2 seconden later....oh...het werkt! Dus toen deed ik (ook online) dit:



Zo, parasol uitklappen en tijd voor lekkere verse koffie! Oh..geen echte zon, dus laat die parasol maar dicht, maar wel echte koffie. 




8 opmerkingen:

izerina zei

Geniet van je vakantie

Lot zei

Zal toch wel goed voelen het zo aan te pakken.
Ik heb de parasol wel opgezet want het licht is zo fel, doet pijn aan ogen.

Mevrouw Niekje zei

Heerlijk, laat ze inderdaad zelf lekker uitvogelen hoe dingen moeten! Wat een stel klojo's zijn dat daar op je werk. Geniet van een welverdiende vakantie!

camperavonturen van Erik en Wilma zei

Heerlijke uitdrukking RTFM

Mevrouw W. zei

Vanmorgen werd ik wakker van onweer, maar er is nog steeds geen druppel regen gevallen! Het onweer was verder weg.
Wat triest: geen kassières aanwezig. Hoe is het toch mogelijk dat er overal zoveel personeelstekort is hè.

Lot zei

Vergat te zeggen dat de Serie Beck ook weer begonnen is al 2 afleveringen en de laatste heel spannend.
Kijk je die ook?

Roelie zei

Je hebt vakantie. Geen werkappjes lezen.. Als je nu ergens in the jungle liep konden ze je ook niet om hulp vragen. Heb je The Legacy al gezien. Vond het erg leuk.

Iris Papilio zei

Schandalig om je in je vakantie te storen... 😬
Vreselijk die mensen die niet eens de moeite nemen om je instructies te lezen, die je in je goedheid hebt gemaakt om niet gestoord te hoeven worden.