zaterdag 13 augustus 2022

Zomer!

Rolde vroeg mijn kantoor binnen. Niemand was er. Alles donker nog. Dacht - omdat degene die er meestal nog vroeger al is, maar dan maar er een halve dag zit, dat ik dus de hele dag in mijn uppie zou zitten. Iets wat volgens de bedrijfsregels niet zou mogen. Kan trouwens prima alleen werken, maar dan kon ik net zo goed vanuit huis werken.

Lekker doorwerken en meters maken. En pas later kwam de collega binnen. Ook die vertelde dingen over de nieuwe leidinggevende die mijn idee over zijn inzicht in zijn functie bevestigen.

Maar toen ik in de middag in dat toch al lege gebouw op vrijdagen, helemaal alleen zat te werken, in de lange lange gang keek, grenzend aan de 'verschrikkelijke' kantoortuin, toen werd ik een beetje triest. Dat dit is hoe ik me vaak voel. Alleen. En ook ben; ik ben te vaak alleen. Nu ben ik wel een einzelganger, maar heb wel behoefte aan contact. En kennelijk kan ik dat slecht leggen. Of onderhouden. Leggen, dat gaat nog wel. 

Maar wilde zo NIET in een depressieve stemming rollen. Dus dacht maar aan het einde van de werkdag. Rustig naar huis, niet haasten en ik wist al dat ik zeker een uur later wegging dan de planning. Wilde alles netjes achterlaten. Toch nog even die client inplannen en die en die en bellen en dat losse eindje vastknopen. 

Alles overgedragen met kopie naar mijn eigen prive-mail. Nog even de out-of-office erop zetten en dan klaar!  Klaar met werk, zorgen maken om werk. Jemig mens....je hebt tenminste werk!!

Druk in de trein, ook al was het inmiddels bijna na de spits. Maar alweer een kortere trein. En dacht hoe warm het buiten was (airco in de trein) en aan dit liedje. En daar word ik altijd vrolijk van. Precies wat ik nodig heb.

Vrolijkheid
Jolijt
Pret
Plezier



Luchtigheid
Dolce far niente
Niets moet - alles mag.
(Oh ja..je moet wel nog even door solliciteren natuurlijk!).





9 opmerkingen:

Bertiebo zei

Niets moet, alles mag!!! Veel plezier!

Lot zei

Fijne vakantie gewenst. Twee hete dag om uit te rusten en volgende week wordt het prettiger om dingen te ondernemen

Anoniem zei

Lekker lanterfanteren en doen waar je zin in hebt! Maak er prettige & fijne dagen van.

Gr. Veronique.

Irene zei



Fijne weken gewenst, rust, tot jezelf komen, vrijheid…
Groet Irene

Janny zei

Na al je harde werken, wens ik je rust toe om bij te komen. Ik hoop dat je verrast wordt door leuke en goede dingen!

Iris Papilio zei

Een heerlijk nummer, uit mijn tienertijd, toen het de zoete inval was bij mijn ouders thuis, heerlijke herinneringen aan. Ik wens je een fijne vakantie, even de batterij opladen en jezelf af en toe verwennen! Geniet overal van hoor! 🦋

Petra zei

In mijn regio wordt het maandag en dinsdag lekker weer. Niet zo superwarm als nu. Hopelijk is het bij jou dan ook lekker weer. Fijne vakantie gewenst!

Aleida zei

Ah heerlijk vakantie, niksen, lummelen en rommelen, veel plezier

Roelie zei

Fijne vakantie en niet aan je werk denken. Het wordt iets minder warm dus wel lekker weer om iets te ondernemen. Of lekker niksen