vrijdag 29 maart 2024

OV-Flirt

Als ik op de bus sta te wachten, stapt er aan de overkant een man uit en al een tijdje groeten we elkaar. Hij komt zo te zien dan net van zijn werk terug en verdwijnt dan op zijn fiets richting huis (vermoed ik).

Op het station waar ik na de bus de trein pak,  staat er altijd een man op dezelfde trein als ik te wachten en ook hij groet mij. Moet in dezelfde stad als ik eruit, maar ik loop zo snel als een slak die afremt in de bocht, dus ik zie hem dan al ver vooruit me lopen als ik het gebouw inga waar mijn werk is.

Op de terugreis zien we elkaar zelden. (We stappen meestal helemaal achterin de trein in; daar is er nog plek.)
Andere werktijden denk ik, maar deze week zagen we elkaar wel op de terugweg. En hij stapte niet op ''ons'' station uit, maar eentje eerder. 

Het is prettig om een beetje te flirten. Breekt de dag aangenaam en ook het inzien dat ik voor sommigen toch nog een prettige misschien zelfs wel aantrekkelijke uitstraling heb. En ook net een beetje meer je best doen op hoe je staat (rechtop, niet met bochel en hangrug van de zware tassen) en een beetje olijker kijken.

Joh!






9 opmerkingen:

izerina zei

Wat leuk! Mischien een gesprekje,gewoon gezellig?

Anoniem zei

Go for it, girl

mrs H. te B. zei

Leuk toch, "bekenden" tegenkomen, waar dan ook? Even groeten, even iets minder anoniem zijn - dat maakt het leven leuker! (En dan droom ik toch ook van een leuke grote "treinliefde"- op mijn oude dag, hoe leuk zou DAT zijn!??)

Luz zei

Doet me denken aan een film met Meryl Streep en Robert de Niro😍

Luz zei

Falling in love

Anoniem zei

Super leuk! Enjoy!

Mevrouw Niekje zei

Leuk! En ik kan me heel goed voorstellen dat je een leuke verschijning bent om te zien. Je bent goed gekleed, leuke oorbellen, je besteedt er altijd tijd en aandacht aan lees ik. Dus ja, natuurlijk wordt er met je geflirt!

Sylvia zei

Flirten is heerlijk :)

Jo zei

Leuk, Cellie!
Dat soort dingen geeft het leven sjeu!