dinsdag 3 december 2024

Waar zou ik zijn zonder de trein?

 Ik denk in een auto of een bus.

Auto kan je direct van A naar B rijden. Bus ligt er een beetje aan. Snelbus of stopt-bij-iedere-dikke boom bus.

Vanochtend was het weer feest met de trein. Al om 05.40 keek ik op de app. Nog steeds omrijden vanwege werkzaamheden bij een station op de route. Maar vooruit, was ik er na 3 kwartier. 

Op mijn vertrekstation was het direct al vertraging. Alle treinen die uit de stad waar ik woon waren vertraagd of zelfs gecancelled. Mijn trein stond nog maar met 5 minuten vertraging op de borden, dan zou ik de overstap makkelijk kunnen halen, want op hetzelfde perron (en dan niet bij a of b..). 

Toen eenmaal daar begon het grote wachten. Trein had 10 minuten vertraging, trein had 15 minuten vertraging, trein had 25 minuten vertraging en geen alternatieven. Die waren gecancelled. Dus maar weer eens zoeken naar een alternatieve route, want er werd omgeroepen dat er een wisselstoring was. Er kwam voorlopig even niets richting werkstad. 

Gelukkig weet ik een beetje hoe en waar de trein rijden en vandaan komen en henen gaan, dus besloten de andere kant op te rijden en daar een sneltrein naar mijn werkstad te nemen. Het was een stuk om, maar goed, ik zou er wel komen. Want staan afwachten...Man man man wat haat ik dat. 

Had helaas mijn laptop op mijn werk staan, dus terug was geen optie. Uberhaupt niet, want er reed niets meer. Of bijna niets meer.

Wel een heerlijk gratis kopje koffie kunnen halen, met dank aan een bon van een vriendin. Winterfreude!!

En via via een collega bereid gevonden even in te springen. Geluk dat ze er was. Mijn leidinggevende regelt nog steeds geen goed back-up systeem. Ook omdat ik nog nooit te laat ben geweest. Tsja...misschien gaan nu zijn ogen open. Maar misschien wel, maar helaas de knip van het management niet. 

Uiteindelijk rolde ik om 09.45 uur het gebouw in. Waar ik anders, met langere route er rond 08.30 uur ben. Onze inloopbalie gaat om 09.00 open.

Meteen ben ik mijn focus een beetje kwijt en uiteraard deed de software het ook net als de NS/Prorail.
En ging het ook nog regenen. Thuisgekomen lekker hard, dus natte jas en broek.

En dan in de avond weten dat er weinig treinen gaan en degenen die gaan propvol  zitten. Dus al in de trein bedenken wat ik ga doen als ik thuis ben. Direct waterkoker aandoen, relaxkleding aan en bedenken wat ik morgen aandoe. Daarna pasta koken, saus opwarmen en hoppa....Om 19.45 uur kan ik eindelijk aan tafel.

En typ dit stukje ook alvast uit. 

Maar waar ik toch weer energie van kreeg was dat de client die ik vorige week had ingepland, maar helaas niet durfde te komen in ons gebouw, daar had ik gelukkig weer contact mee, want ze belde zelf en we konden samen een andere, veiliger plek voor haar bedenken, ook nadat ik het met collega's erover had gehad. Hoop echt dat ze dan komt en we ook iets concreets kunnen bieden. 

Ondertussen al in 2025 afspraken aan het inplannen.  

Zo; klaar. Alles is weer geregeld voor morgen. Nu mag je ontspannen. Lekker naar de regen tegen het raam luisteren. 






6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop,dat het vandaag beter gaat met het OV

Anoniem zei

Je bent een kanjer.
Marijke

Anoniem zei

Wat moet jij er veel voor over hebben om elke dag op tijd op je werk te verschijnen.
Ze mogen daar wel enorm dankbaar zijn voor jouw inzet, en zeker de manier waarop je schrijft over Je cliënten, daar neem ik mijn petje voor af. Top!! Lianne

Jo zei

Wat is dat toch elke keer een gedoe met dat openbaar vervoer!
Maar waarschijnlijk is een auto ook niet een goed alternatief met alle files en zo. Nog afgezien van het feit dat een auto behoorlijk kostbaar is.
Maar ik zou het je zo gunnen dat je gewoon rustig naar je werk zou kunnen zonder al die extra spanningen!

Mevrouw Niekje zei

Iedere blog waar je schrijft over je reisperikelen ben ik zo blij dat ik met tien minuten fietsen op mijn werk ben. En het werk en de collega's zijn ook leuk, maar zelfs als dat minder was zou ik denk ik niet snel verkassen, zeker niet op OV- of autoafstand, altijd fietsafstand. Zelfs in Londen, lang lang geleden, fietste ik 3x per week naar kantoor, 50 min enkele reis, ov 75 min enkele reis.

Anoniem zei

Wat ben jij een topper en een doorzetter.
Anneke