zondag 5 mei 2013

Een slimme meid is voorbereid

Dat was, nou ja dat maak ik ervan, de slogan van een coach die me online aanmoedigt om toch weer elke dag iets aan beweging te doen. Zet je spullen de avond van tevoren klaar.

Dus had ik al weken terug (!)  mijn zwemtas ingepakt en verdorie....gisterenavond dacht ik; waarom ga ik nou niet, zoals ik een tijdlang gedaan heb, lekker zwemmen op zondagochtend?

Het is niet glad, het regent niet, je fiets doet het.....doe het nou gewoon! Je weet hoeveel beter je je voelt NA het zwemmen. Je hoeft geen uuuuuuuuuuuuuuuuren te zwemmen, maar doe het gewoon! En dus op tijd op gestaan en direct Tankini aan. Hoorde mijn dochter nog zeggen dat ze een uur eerder moet beginnen en ik had haar beloofd een quiche te maken. Bedacht nog even dat ik daarvoor dan minder tijd zou hebben...zou ik dan wel...

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.....

Mijn droomhuis heeft een tuin groot genoeg voor een zwembad. Ik weet nog hoe heerlijk ik mijn laatste echte vakantie (meer dan 10 jaar terug) op Kreta vond. Wakker worden, badpak aan en plons...het zwembad in! En eigenlijk de hele dag zwemmen....Voelde me als een vis in het water. Heerlijk.


Maar goed....me niet laten afleiden door allerlei lulargumenten waarom het moeilijk was en toch maar jas aan, tas mee (daar zat dus alles al in) en fietsen maar. Het was heel erg rustig in het zwembad. Bevrijdingsdag en mooi weer; dan schijnt er niemand interesse in zwemmen te hebben.

En jammer dat zwemmen hier relatief duur is; € 3,50 voor baantjes zwemmen. Een 10 rittenkaart krijg je er eentje gratis. Dan is de sportschool a € 15,--per maand goedkoper natuurlijk. Vooral als je, zoals mijn dochter er zo'n 4 a 5 keer per week komt.  Maar ik dwaal af.

Mijn baantjes gezwommen, nog even in het zeehondenbad (zo klein het is een soort van buitenbadje) gezwommen...heerlijk de zon op mijn huid en daarna douchen en aankleden en weer naar huis. Heerlijk weer, lekker rustig nog overal en onder de geluiden van de klokken van de plaatselijke kerk weer naar huis gefietst. Daar de quiche op mijn gemakje gemaakt...en die is ruim op tijd klaar om door dochterlief als heerlijke avondmaaltijd mee te worden genomen naar haar werk.

Zij is nog aan het sporten. Zoveel als ze kan en wat is ze gespierd geworden. En wat een mooi figuur.

Van de week belde een vriendin me op; ze voelde zich alleen en vroeg me of ik zin had om samen met haar, haar kind en hond een stuk te gaan wandelen bij een natuurgebied hier in de buurt. Nog nooit geweest en het is maar 10 minuten fietsen!
Het leek wel alsof alle honden uit de buurt een feestje hadden. Ze waren allemaal zo vrolijk en uitgelaten en genoten van de zon en de vrijheid om vrij rond te mogen rennen. Mijn vriendin heeft het moeilijk. Deze maand is haar man een jaar geleden plotseling overleden en stond ze er alleen voor met een kind van nog geen jaar oud. Zonder baan, zonder backup. We proberen als vriendenclub haar zoveel mogelijk te ondersteunen. Ze gaf aan dat ze juist zo geniet van een spontane actie als deze. Kom je mee even een stuk wandelen...en niet de ingewikkelde van te voren gemaakte afspraken. Ik ben blij dat ik er voor haar kan zijn.

De eerste electrische grasmaaier is alweer te horen. Voor de enige tuin in de wijk met gras (nou ja...en de mijne dan, maar ik heb een handgrasmaaiertje).

Ook net een spencertje afgemaakt, zelfgebreid van leuk zwart glimgaren voor mijn dochter, op haar verzoek. Leuk om weer te doen en goed gelukt. Moet even een briefje in mijn Count your blessings potje doen...voor dagen zoals vorige week, waarin ik me Bor de Wolf achtig voelde en in weinig plezier vond en had.

Ga genieten van de zon, misschien nog even kijken wat er vandaag gedaan wordt aan bevrijdingsfeesten in de buurt.

En: beter voor mijzelf zorgen. Mezelf ook die momenten gunnen dat ik beweeg en geniet.

1 opmerking:

Maggie zei

Ik heb ook geinvesteerd in een zwemkaart! 12 x baantjes zwemmen, 10 x betalen. En nu moet ik wel, want over 9 weken ga ik verhuizen en dan moet de kaart vol zijn. Goede stok achter de deur!