zondag 28 februari 2016

Opletten op (online) reclamefolders is nuttig

Ik vind het een sport om zaken met grote kortingen te kunnen bemachtigen. Wel zaken die ik echt nodig heb, want anders blijft het natuurlijk nog een uitgave die je achteraf niet echt kan verantwoorden. Dan val ik in de valkuil....zoveel korting..kan ik niet laten liggen. Terwijl dat best kan. Even een paar dagen wachten en dan is de koophonger weer over. En spreekt mijn financiele verstand weer.

Anders zou ik ook hele blogjes maken met alles wat ik niet gekocht heb, maar me wel begeerlijk lijkt.  Want ik moet eerlijk toegeven; soms wil ik meer dan mijn (eigen vastgestelde) budget toelaat. Zou ik gewoon maar aanmodderen, dan had ik geen buffer meer en was de volgende stap schulden maken.

Maar mooie aparte schoenen en leren handschoenen...och....daar heb ik een enorm zwak voor. (Ik heb zegge en schrijven maar 1 paar lederen handschoenen..hahaha...gelukkig is mijn zwakte niet omgezet in koopdrift).


Maar goed....ik loop dus al vanaf de het voorjaar op sneakers. Daarvoor thuis, dus maakte het geen drol uit waarop ik liep.

Wel hele hippe sneakers, dankzij mijn zoon, die ze voor me kocht in Los Angeles.  En uiteraard veel goedkoper dan dat hij ze in Nederland zou kopen. Trouwens...niet eens te koop in Nederland. Maar goed...het leek me heerlijk om 'warme' leren schoenen te hebben, maar vooral comfortabele schoenen. Die direct goed zitten en niet na een half jaar inlopen. Of ik loop mijn hielen kapot of mijn tenen voelen alsof ze de hele dag in een lijmklem hebben gezeten. Extra strak aangedraaid.

En ja...ik let erop maatje WIJD te kopen en dan nog heb ik zulke gevoelige voeten (of ben gewoon een zeikerd) dat ik soms verrek van de pijn en blij ben dat ik de schoenen weer uit kan doen. En oh ja..maatje WIJD is meestal of heel erg duur en/of niet hip/modern/modieus/leuk. Vind ik.  Dus zoek ik internet af naar betaalbare leuke WIJDE schoenen. En vind zelden iets wat me aanstaat. Meestal is het verantwoord en saai. En moeke-achtig. Doet me aan mijn tante denken die ontzettend lelijke WIJDE schoenen aanheeft, waar geen kraakje sexyness aanhangt. Aan haar ook niet, maar goed...kan je nog wel een beetje je best doen om er smakelijk uit te zien.

Mijn moeder heeft zeer slanke voetjes. Maat 38 geloof ik en kan overal moeiteloos in. Ze ziet er eleganter uit dan ik met mijn breedbekkikker-modellen. Heeft ook allerlei modellen met hakjes die precies passen bij haar kleding. Daar heeft ze een goed oog voor. En gelukkig ook budget.





Vroeger, toen ik nog jong was en geld had en in Utrecht op kamers woonde, vond ik het al heerlijk om te neuzen in de opruiming bij winkels zoals Bitter. Vond mijn vriendin maar snobby want wat een dure winkel. Dat klopt. Dure winkel. Nog steeds. Maar wat een moooooooooooooooooooooie schoenen. En zo apart. Ik kocht toen begin jaren 80 van die aubergine kleurige mannenschoenen (broques) met goudkleurig stiksel en veters. Vond ze toch mooi!!  Mijn vriendin vond het niks. En dat zei ze ook heel bot. Ook dankjewel.

En kocht ook knalrode superzachte leren italiaanse veterschoenen. Het leer was zo zacht, je kon het bijna eten. Bij wijze van spreke dan. Een hakje eronder zoals schoenen uit de jaren 30. Och wat was ik verliefd op die schoenen.  Ze lijken een klein beetje op onderstaande schoenen, maar waren roder en zachter.


Maar ja...brede voeten en Italiaanse leest en dan dat boterzachte leer....dat ging niet lang samen. En alras scheurde ik uit die schoenen. De binnenkant. Niet te maken mevrouw. Nee...een stukje ertussen zetten dat ging 'm niet worden. Zo jammer; ik voelde me zo elegant met die schoentjes.

Rare voeten; ook zij!

Ouder en wijzer en geen budget voor boterzachte Italiaanse schoenen, speur ik dus naar betaalbare, mooie en passende schoenen. En soms val ik met mijn neus in de schoenenboter als zoonlief nog een paar Sneakers als Kerstkadootje geeft. Ook helemaal hip and happening, maar geen 'nette' schoenen of met een heerlijk sexy hakje. Want oh ja...ik zou het liefste schoenen met pittige hakjes willen belopen. Of laarsjes. Dat kan niet; want hakken en lekker lopen dat is voor mij geen goede combi. En ik vind goed lopen nu heel belangrijk. Dan blijf ik het ook doen. En loop ik gewoon een stukje extra als ik uit mijn werk kom, of in de pauze, omdat mijn voeten geen pijn doen door mijn schoenen. Ik weet dat er vrouwen zijn die niets anders doen dan op hakken lopen, maar ik kan het niet. Dus zijn dat mijn zitschoenen. En ik 'zit' nooit meer.

Weinig feesten en partijen en om nou in de tuin te gaan werken met mijn Mary Janes met sexy hak is ook weer tamelijk overdreven.



Maar goed; om een lang verhaal eindelijk to the point te brengen: ik zag bij een online schoenenbedrijf voor vooral moeilijke voeten al heel lang een paar extra extra brede enkellaarsjes die naar mijn idee overal bij gecombineerd konden worden, zonder als al te breed en lelijk gedefinieerd te worden (door mij). En wachtte op opruiming. Zag opruiming en dacht dat ik ze toch maar niet ging bestellen - ik moest nog genoeg rekeningen betalen. En een uurtje daarna waren ze al uitverkocht.

En weer bleef ik wachten en zag ze nog een keer voorbij komen. Verkeerde kleur. Ja zeikerdje hoor! Dus dan maar weer extra anti-regen spray op de sneakers. Niet zeuren.
Zag ik ze toch weer voorbij komen. Mijn maat, 50% afgeprijsd en had ik ook nog een bon van het bedrijf voor een tientje korting extra.  Gewoon even wat zuiniger aandoen met de boodschappen en dan had ik voor volgend jaar in ieder geval iets van leren schoenen.
Moet ik nog de hele dag wikken en wegen of ik het wel of niet zou doen...Pffffffffffffffffffffffffffffffffff.

En nu heb ik ze besteld dus. Yeah....60% korting totaal. Alvast voor de winter 2016. Regeren is vooruitzien.

Oh ja....in de zomer en nu heb ik vooral Birkenstocks aan, model Madrid. Ik geniet vooral van het voetbed. En als ik zo weer de tuin induik, draag ik namaakcrocks van Van Haren voor een tientje. Of regenlaarsjes die ik jaren terug bij de Lidl kocht, ook voor een tientje. Dus niet dat u denkt dat ik op hoge hakken aan het tuinieren ben.









3 opmerkingen:

Lot zei

Leuk verhaal heb je ervan gemaakt. En wat zijn die rode Moooooooooooooooi!

Schoenen zijn zo belangrijk voor je voeten, mijn vader was maatschoenmaker en de eerste 16 jaar heb ik dan ook maatschoenen gedragen. Helaas loop ik nu altijd met pijn door stevige artrose in de botten.

Bij de podoloog was een outlet en daar kocht ik een paar fijne van d.u..r..ea en die zitten heerlijk. En ik heb via MP na al 4 paar fijne gescoord voor rond de 25 euro, en sandalen voor de zomer heb ik ook al 2 keer dezelfde in verschillende kleuren.

Anoniem zei

Ik probeer ook goedkoop te scoren voor mijn neuropathische pootjes. Hakken heb ik nooit kunnen hebben. Dan zwikken mijn enkels. Soms zijn Orchard schoenen afgeprijsd. Niet modieus, maar heel comfortabel.

Anoniem zei

Ik heb wijde c.larks, die zitten lekker en zien er netjes/vlot uit, prima voor op het werk. Voor het heen-en-weerreizen heb ik een paar goede veterschoenen. Daar loop ik prima op, en mijn nette schoene blijven langer netjes.

Siebrie