maandag 29 februari 2016

Schrikkeldag; extra betaaldag

Voor mijn werk dan he. Terwijl de meeste mensen juist 1 dag extra moeten werken voor hetzelfde salaris, krijg ik - meer inkomsten - omdat ik per dag en uur word betaald.

Nou krijg ik 2e Paasdag niks betaald, dus het is broekzak/vestzak, maar ach...voor nu is het leuk. En ik weet natuurlijk ook niet of ik nog wel werk heb rond Pasen.

Houden we het spannend.

Voorlopig weer de eerste werkdag van de week doorgekomen en het was nog grappig ook. Dus niks te klagen.

Wat was het een heerlijk tuinweekend. Lekker gerommeld en genoten van het feit dat ik een tuin heb. Gewoon de tuindeur open en ik kan lekker genieten. Maar even flink aan het grasveldje gewerkt, want door de hoge temperaturen, bleef het gras maar groeien.


Maar ook heel lang gesproken met iemand die alweer met dezelfde persoon in een relatiecrisis zat. De laatste relatiecrisis was de dag voor Kerstmis.  Ik denk simpel gezegd 'stop ermee' want iedere keer komen dezelfde verwijten naar boven en iedere keer wil die dame dingen van hem die niet fair zijn. Nogal kinderachtig vind ik haar eisenpakket.

Allebei te bang om alleen te zijn of alleen wakker te moeten worden. Terwijl het heel makkelijk is; alleen wakker worden. Het enige wat je ervoor hoeft te doen is alleen naar bed te gaan. Tenzij je schizofreen bent, dan wordt je met zijn tweeen wakker.

Maar goed: zijn leven en zijn keuzes. Ik vind haar vanaf dag 1 al niet sympathiek dus als ik heel eerlijk ben had ik liever gehoord dat ze nu eindelijk de knoop hebben doorgehakt. Maar ze hakken niet, ze praten alleen maar. En daarna troost-sex.









5 opmerkingen:

Anoniem zei

Die opmerking over die schizofreen vind ik geweldig.

Joanne zei

Ik ben het met Marja eens. Geweldig logje. Je bent een tof mens. Ik heb enorme waardering voor je.

Liefs Frederique

Anoniem zei

De opmerking over schizofreen vind ik juist een beetje misplaatst. Mensen met schizofrenie hebben geen gespleten of meerdere persoonlijkheden. Als verpleegkundige merk ik hoe weinig acceptatie er is voor geestesziekten zoals schizofrenie en dit soort opmerkingen (ook als zijn ze vast niet zo bedoeld) dragen bij aan de instandhouding van dat probleem. Alsof het een soort freaks of nature zijn i.p.v. gewone mensen met een ziekte die ook heel diep gekwetst kunnen worden
Lara

Nietzomaarzooo zei

Ha Lara,
Juist gevoel voor humor en zelfspot heeft mijn vader - psychiatrisch patient - en ons als familie door zware tijden heen kunnen trekken. Dus weet maar al te goed wat psychiatrische ziekzijn betekent. Juist daarom.

Luz zei

Doet me een beetje denken aan dat liedje van Andre van Duin: als u klachten heeft over de tekst kunt u bellen :)

(Voor de zekerheid, dit is grappig bedoeld)