dinsdag 24 april 2018

Borduur je boobies

Las in Het Parool dat borduren tegenwoordig weer hip is, maar dan geen plaatjes van de kat (nou ja..de poes zou wel mogen), maar erotische of grappige teksten. Out of the box borduurwerken.

Zag al een tijdje terug op Pinterest en in de Flow vrouwen hip zitten te borduren op een nog hipper terrasje en zo lijkt het geen hobby, maar meer een statement. "Kijk mij eens precies weten wat er trendy is!"


Foto van Pixabay


Dan ben ik kennelijk, onbewust, heel trendy, want ik borduur momenteel ook, maar meer omdat ik de kussenovertrekken die ik kreeg heel saai vind en met een kleur ze wat pittiger eruit zien. En wordt het niks, dan haal ik zo alles weer uit.

Ooit, toen ik nog op de lagere school zat heb ik een soort van merklap geborduurd. Mijn moeder had 'm ingelijst, maar momenteel ben ik even kwijt waar ik de ingelijste lap heb opgeborgen. Zou nu ook weer supertrendy zijn. Een oude merklap aan de muur. Maar wel in een hip lijstje uiteraard. Naast de gatenplant.

Ben verder moe door de EMDR. Maar omdat ik aangaf dat ik vond dat ik de vorige sessie het gevoel had dat ik zo de praktijk werd uitgeschopt, verliep het nu een stuk rustiger. De overgang van sessie naar einde. Maar nog steeds niet fijn voor de mascara. En nog genoeg werk aan de winkel.

Wel blij dat ik weer op de fiets ben gestapt - niet teveel nadenken, maar gewoon DOEN - en wat is het heerlijk dat in mijn gemeente er zoveel fietspaden zijn. Hoef vrijwel nergens te stoppen of af te stappen en met wat pit in de benen (nog errug weinig), ben ik zo waar de afspraak is. Terug dacht ik iets teveel na, kwam ergens uit waar ik wel zou moeten afstappen, dus omgereden en uiteindelijk zitten al die fietspaden nog in mijn geheugen, want kwam weer uit waar mijn kinderen ooit naar de basisschool gingen. En ik elke dag met 1 kind voorop en 1 kind achterop fietste. Zelfde postuur, andere mindset.






4 opmerkingen:

Anoniem zei

Geinige hobby.

Bertiebo zei

Borduren is heel rustgevend vind ik. Ik wil wel weer borduren, maar wat?

Sylvia zei

Ik kan niet eens punniken!

Anoniem zei

Borduren heb ik vroeger ook gedaan: voor ieder kind een mooi klein symbolisch schilderijtje, maar mijn ogen en de fijne motoriek willen niet meer, maar het is zeker leuk om te doen!
Over oubolligheid heb ik me nooit druk gemaakt, want als ik iets leuk vind, zal het mij een worst zijn, wat een ander ervan vindt.

Omrijden om lastige wegen te ontwijken herken ik wel, zeker met het 45 km autootje, wat ik helaas niet meer heb.
Alles met de benenwagen en allang blij, dat ik de rollator in de berging kan laten staan, voortuinen bekijken om inspiratie op te doen, maakt het lopen gemakkelijker ;)

Groetjes Lily