dinsdag 10 april 2018

Iedere kabouter heeft zijn muts

Deze zin las ik in het boek van Aaf - Eindelijk 40 - maar ook -bestaat toeval? - in mijn mini Flow dagkalender. Met iedere dag een leuke spreuk, opdracht, tekening. Gratis inspiratie als je dat niet hebt of krijgt. Of durft.

"Kijk, iedere kabouter heeft zijn muts en ieder mens heeft zijn eigenaardigheid".


Foto van Pixabay


Nu ben ik voelt het vandaag alsof ik de afmeting van de muts van een kabouter heb. Te klein om door de grote mensen gezien te worden, maar voor die kabouter nog wel van nut. Althans, als je in kabouters gelooft.

En uiteraard heb ik mijn eigen muts. Of eigenlijk; ik heb denk ik voor elke dag van de week wel een kaboutermuts. En dan ook nog voor alle seizoenen.

Had voor vandaag twee dingen op mijn To Do lijst staan. En voor de rest mocht het allemaal, maar hoeft niet. En vooral hoeft niet brengt rust. Ik werd alweer onrustig toen ding 1 niet te koop was bij de Appie. Gelukkig in de winkel aan de overkant wel. Kaboutermuts!

Al voel ik me vandaag verre van rustig. Liever verstop ik me. Die EMDR sessie die hakt er wel in merk ik. Ik voel me naakt, alsof iedereen aan me kan zien wat ik ben. Wie ik ben. Hoe ik ben.

Ben nog (steeds) bezig met de aangifte inkomstenbelasting en het blijkt dat de door mijn fanclub de aangeleverde gegevens bijzonder zijn gespecificeerd, wat niet zo staat op de Jaaropgave.  Gelukkig bekommert er zich iemand diepgaand met het hoe of wat, maar het betekent wel dat ik contact moet opnemen om een uitsplitsing van mijn jaaropgave te krijgen, want zoals ik 'm nu heb ontvangen is dat onvoldoende. En klopt kennelijk niet.

Roep het woord Fanclub en ik schiet direct in een Kaboutermutsenstress van hier tot Tokio!

Ben al bij dus dat ik die 2 dingetjes heb gedaan voor vandaag, maar dan komt er dus in feite nog een derde, heeeeeul vervelende bij.

Heeft iemand wel eens met het U en dan dat Duitse automerk erachter,  geprobeerd te bellen en dan ook nog de juiste afdeling aan de telefoon te krijgen en een correct antwoord krijgen. Binnen de termijn die jij als normaal beschouwt? En oh ja...hoe grappig...voor een overheidsinstantie die vooral uitkeringen regelt, dus dan heb je over het algemeen niet een hele volle beurs meer, wordt er een systeem gehanteerd van zoveel cent per minuut.

Nou...eerst maar weer eens die kikker inslikken. Dan mijn kaboutermuts weer opzetten en een ontspannen kop thee maken. Met heel veel drugs erin graag. Of even net als TiTa Tovenaar deed: dat deed hij 'dit' en alles stond stil.












5 opmerkingen:

Anoniem zei

Anders laat je het toch zo? Als de Belastingdienst het niet goed vindt dan kun je er altijd nog achter aan. Of moet je nu meer belasting betalen?
Is sop de kool niet waard. En ik ken ook zo'n uitdrukking: Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Is ook waar.
Sterkte, hou je taai en laat je niet op de kast jagen; je doet het super goed, volgens mij! Marijke.

luz zei

U WV...laat dat Duitse automerk, dat het al zo zwaar heeft, er buiten he :)))

Lot zei

Vervelende ervaringen heb je met het UWV. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er heel goed ben geholpen destijds en op het moment is mijn dochter er vaste klant en ook op haar vragen komt een goed en duidelijk antwoord.

Happy Earl Grey zei

Ik moest even heel diep nadenken over die U en een automerk. Maar het kwartje is gevallen. Sterkte ermee!
Groetjes

Ellen1979 zei

Tjsa, praat me er niet van.
Bij mij hebben ze mijn zwangerschaps-gelden overgemaakt naar mij en niet mijn werkgever. Ik heb dit teruggestort naar mijn werkgever in overleg met beide partijen. Kreeg ik toch een jaaropgave van ze dat ik inkomen had gehad. Dus ik zou een dubbel inkomen gehad hebben, of ik even wilde betalen... riep de belastingdienst. Het U-wv zei niet meer mee te kunnen werken want na verstrekken jaaropgave waren de boeken gesloten. Natuurlijk, net of ik eerder kon weten dat zij dit niet goed afgehandeld hadden.
De reddende engel in deze was de belastingdienst. Niet eens zo heel veel contact met hen gehad. Bewijsstukken opgestuurd met contactpersoon van de werkgever. En het is geaccepteerd. Ik hoop echt nooit meer met ze je fanclub maken te hebben, maar ja, dat heb je domweg niet voor het zeggen.

De moraal van het verhaal. De belastingdienst is er niet voor je om je armer te maken. Zij willen voor mij eerlijk belasting innen. Mocht je er met je met je fanclub niet uit komen, misschien eerst bellen met de belastingtelefoon. Misschien hebben ze een tip. En misschien staat de info al in de voor-ingevulde aangifte, en zijn de bedragen te herleiden.

Succes!