dinsdag 21 maart 2023

Spinnenbrug

In mijn gootsteen zat in de ochtend, net toen ik op het punt stond om naar mijn werk te gaan, een tamelijk grote spin. Die kon er niet uit. Hij viel telkens terug. Kreeg hem ook niet te pakken, dus maakte maar een bruggetje van een houten lepel.

In de avond zat het arme beestje er nog steeds. Een brug te ver waarschijnlijk. Of brug-vrees. Nu wat meer tijd dus pakte hem op en liet hem toch maar weer in huis los, want las ergens dat als je huisspinnen buiten zet, ze dood gaan.

Dag Spin, lekker muggen vangen graag!




Daarna de zakelijke kleding op een hangertje en relaxkleding aan (lees vest, nachtjapon en pyamabroek); heerlijk, want ik hoef alleen nog maar eten te maken en dan mag ik vooral heel lang in de ontspanhouding. Want veel veel te druk momenteel. En ook nog rotweer op de terugweg (maar ja; daar kan ik toch niets aan veranderen, dus gewoon ondergaan en klaar).

Nu heb ik helemaal geen ondersteuning meer bij mijn werk (was er altijd wel), want zieken en de ondersteuning die er was is nooit vervangen. Dus moest van bijna een week nog mensen inplannen, bellen en regelen. Naast wat er al ligt. 

De nieuwe Paus moet ik maar snel het hele plaatje laten zien, want de zeurpieten beginnen nu al dat ze liever niet meer in de middag een afspraak willen. (Hebben ze niet eens). En het moet minder. Maar minder dan komt de grote opperbaas weer alles omgooien, want we moeten aan onze verplichtingen voldoen, dus liever meer meer meer. Alleen niet rekening met uitval gehouden. 

Maar heb besloten om te doen wat ik kan en meer daar betalen ze echt te weinig voor. Dus wat af moet zijn is af en de rest is bonus. 




6 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Ah wat lief van die spin. Wist niet van die binnenspinnen, wel dat we er een paar hebben heel groot en ik hou wijselijk mijn mond want ja zij hebben ook recht om hier te wonen.

izerina zei

Weer wat geleerd van die spinnen

liesjedeventer zei

Ik zet spinnen wel af en toe buiten (van die 'hooiwagens' met lange poten), want ja, ze kunnen toch niet allemaal hier binnen blijven, dat wordt veel te druk;-)
Alleen die ene op de badkamer, die zich af en toe aan een draadje naar beneden laat zakken tot vlak voor mijn neus, om te kijken wat ik daar voor de spiegel aan het doen ben, laat ik altijd zitten. Zo schattig!

Bertiebo zei

Ik vind spinnen leuk. Echt leuk en nuttig, dus ik zou net zo gehandeld hebben

Lot zei

Er woont al weken een spinnetje in de bak van het rolluik, komt regelmatig naar beneden een metertje, hangt er een tijdje te handen en gaat weer naar boven, omdat hij/zij al die tijd op precies dezelfde plek hangt nemen we aan dat het dezelfde is, is wel wat gegroeid maar niet zo heel erg.

Mevrouw Niekje zei

Geen idee waarom, maar toen ik de titel las heb ik, tegen beter weten in, verder gelezen. En dat had ik niet moeten doen! Mijn spinnenangst is zo ontzettend enorm gigagroot dat ik zelfs tijdens het lezen van een stukje tekst over deze engerds de rillingen over mijn rug heb lopen!