Toen de winkel nog maar net open was, rolde ik naar binnen. De kar van de winkel als rollator gebruikend, mijn bejaardensleurkarretje op het rekje voor bierkratjes geklemd en de stok in de kar. Had me ook voorgenomen om vroeg op te staan en nog van de relatieve koelte gebruik te maken en dus zodra de winkel open was mijn boodschappen te halen.
Was al een week niet meer naar de winkels geweest dus het werd wel tijd, vooral voor groente en fruit.
Er lag een volkoren Speltbrood voor maar Eur 0,75. Van gisteren. Kan mij dat schelen. Zag er smakelijk uit voor de lunch later.
Ook nu even de wasmachine aan doen, nu de zon volop op mijn zonnepanelen schijnt. En daarna een heerlijk kopje koffie maken. Welverdiend op deze warme, nee hete dag. En online een boek lezen via de Fluister app. Nog een voordeel van een kranten-abonnement.
Ik heb mijn planten in potten al vroeg water gegeven en ook het waterbadje voor vogels weer gevuld. Ik heb daar een flink aantal knikkers in gedaan, zodat ook insecten kunnen drinken. En ook de katten vinden het heerlijk om water uit te drinken.
Opeens zie ik de schoonheid van mijn tuin weer. Zoveel bloeiende planten, de roos New Dawn, mooi roze tegen de schutting.En op tijd de dode bloemen eruit knippen - wel een uitdaging met bibberbenen hahah - dan blijven er nieuwe bloemen aan komen.
Het gras moet eigenlijk gemaaid worden, maar laat maar even. Het is nu sowieso al te warm geworden daarvoor.
Binnen 27 graden. Buiten rond de 34.
Dus zit tijdens siesta-tijd heerlijk binnen. Kijk wat Netflix, lees wat kranten. Documentaires op Youtube. Stond vanochtend nog in de supermarkt met wat tijdschriften in mijn hand, maar legde ze allemaal weer terug. Te duur voor een uurtje plezier. Lees het wel online, of niet.
