zondag 5 april 2015

Tel mijn zegeningen op Pasen

Zowel mijn dochter als mijn zoon hebben aangeboden om met hen mee te rijden naar de verjaardag van een neefje. Hoe heerlijk is dat!

En altijd als ik zeg hoe blij ik met hun aanbod ben, krijg ik te horen: 'mam...jij hebt ons jarenlang overal heen gebracht; ook als het niet uitkwam'.

Ik heb een blouse aan (goh...bij dit woord denk ik aan die oude Robijn reclame waarin de bekende modeontwerpers Frank Govers het over een Mooie Bloessse; Nieuw???had) die een tijdje terug errug strak zat. Nu kan hij weer dichtgeknoopt worden, maar ik heb 'm als een soort jasje aan.

De zin om me leuk en dus met zorg aan te kleden is weer terug. Dat is wat anders dan maar gewoon een broek en shirt aan gooien.

Heb een matzes gegeten uit een pak houdbaar tot 2009. Maar ja...er zit niks in wat nou echt kan bederven en ze smaakten nog net zo goed. Met een beetje roomboter en een eitje. Mmmmm.

En ook al ben ik in mijn uppie; toch de tafel gedekt met de gele placemat, het gele paasbord en mijn gele mok die ik alleen met Pasen gebruik; want zo uhm..Geel! Had mijn voorraadkastje in de winter opgeruimd en nog zeker Paasservetten tot 2026.

Vanochtend al lekker buiten koffie kunnen drinken in de zon.

Ik heb dus een baan en moet ook leren om daar blij over te zijn. En ook vooral door te gaan met mijn andere plannen. Het is nog niet klaar. Maar er is minder een ravijn dan ik dacht. En ik weet ook dat ik er alles aan heb gedaan om mijn vaste lasten terug te schroeven. En zuinig te zijn met de buffer die ik heb. Nog steeds heb.

Na een winter waarin alles moeilijker leek te gaan, komt er toch altijd weer die Lente; waarin de knoppen van de bomen uitlopen. Knoppen die er in de winter al in aanleg waren. Alleen zag je ze niet.

Mijn gezondheid is onder controle. Kreeg van de gynaecoloog te horen dat het weer Pap1 is. Wat normaal is.
Mijn glucosewaarden zijn goed en vallen onder 'normaal'. Hoop dit jaar nog van de pillen af te kunnen en dan ook 'normaal' te scoren.

We blijven als familie constant in de leer om met elkaar te blijven praten over dingen die ons bezighouden, maar ook over de gewone dingetjes. Omdat we van elkaar houden en het nodig hebben om echt contact te hebben. Geen whatsappje.

Mijn zoon heeft zijn eerste actieve vlucht als Second Officer  bij die grote blauwe maatschappij op zijn nieuwe toestel uitgevoerd. En weer veilig teruggevlogen. Daar zit geen woord Chinees bij.

Mijn dochter gaat trouwen!





8 opmerkingen:

Pecunia zei

Gefeliciteerd dat je zoon het zo god heeft gedaan en dat je dochter gaat trouwen. En ook felicitaties aan jou dat het allemaal de goede kant uit gaat!

Anoniem zei

Wat een heerlijke berichten.

Anoniem zei

voor allemaal gefeliciteerd ,en wat een leuk plaatje heb je opgezocht, groetjes Cisca Servie

Ivy zei

Wat een aangename berichten in dit berichtje, fijn dat de toekomst er een stuk positiever uitziet voor je en jij je veel beter voelt (heeft natuurlijk met elkaar te maken).
Jij wel een matze dus :-) al is hij dan uit 2009.
Wat leuk dat je dochter gaat trouwen en je zoon het zo lekker doet bij onze nationale zwanen (ik houd niet van sterreclame, maar die vond ik prachtig).
Nog veel plezier de rest van de Paasdagen, ik ga weer verder in de keuken voor morgen...... ook leuk hoor.

pourquoi pas ??? zei

Hey meissie wat een goede verhalen allemaal. maakt mij blij om te lezen. liefs.

OpnieuwBeginnen zei

Pasen verhalen. Gefeliciteerd. En geen bijstand. Super.

Happy Earl Grey zei

Van harte gefeliciteerd dat zijn goeie berichten. En wat een geweldige foto!
Groet El

Bibje zei

Kijk daar doen we het voor! Fijn zulke positieve berichten!