donderdag 21 april 2016

Pi Pa Pin

Niet echt handig; net wakker en dan even je saldo checken op je bankapp. Maar dan inloggen met de inlogcode van je andere bank. En dan te zien krijgen dat je een nieuwe inlogcode moet aanmaken want een aantal malen foutief ingevoerd.

Goedemorgen!

Wel direct wakker.


Grappig dat ik gisteren iets later van huis ging en de bus ook vertraging had en dat ik de eerste keer in dit seizoen voor een open brug moest wachten in mijn werkstad. Kijken naar mensen die lekker op vakantie gaan met hun bootje. Of met een supergrote boot met honderden fietsen erop. Dat oponthoud duurde 9 minuten en nog komischer was dat de buschauffeur dan maar niet voor het station nog stopte, maar direct naar de busstandplaats doorreed. Waardoor veel mensen hun treinaansluiting helemaal misten.

Gelukkig ligt mijn werk niet ver van het station en was ik nog net op tijd om in te kunnen loggen en standby te staan op het moment dat we moesten beginnen. Want iedere minuut minder is eigen tijd. Ook het opstarten komt voor eigen rekening en het lijkt wel alsof de systemen steeds trager worden.

Geen tijd voor koffie en onder het werk 'mag' je geen koffie drinken. Alleen in de pauzes.

Maar goed: weer een dag overleefd en ook nog kunnen lachen. Vooral om een boekje van Mevrouw Witteman. Erg geestig.

6 opmerkingen:

Frederique zei

Het gaat er wel streng aan toe. Zijn er soms ook plaspauzes? Een opmerking meteen knipoog, maar jeetje....... een beetje flexibel kunnen ze toch wel zijn? Anders zit je altijd met gekromde tenen in de bus. Pfffffff........ respect hoor, dat je er de humor nog van inziet.

Liefs Frederique

Bertiebo zei

Wat is dat voor een raar bedrijf? Dat is toch niet normaal

Petr@ zei

Vroeg in de ochtend kun je beter niet bankieren haha.
Jeetje streng zijn je bazen zeg! Het lijkt wel een kleuterklas.
Ik ben ook fan van Sylvia Witteman, ze schrijft hilarisch!

Luz zei

Ben net een boek aan het lezen, geschreven door Annegreet van Bergen, de Lessen van burn-out.
Ik moet bij veel van wat ze schrijft aan jou denken, mensen die werken bij bedrijven zoals die van jou vallen in een hoge risico groep. De boog KAN niet de hele dag gespannen staan, dat werkt tegen productiviteit en creativiteit. Kleine pauzes om op te laden zijn heel hard nodig....Buiten dat ik geen respect op kan brengen voor mensen die mensen die voor ze werken zo slecht behandelen, zijn het ook nog onbenullen. Een goede werkgever weet hoe mensen te motiveren, dan snijdt het mes aan twee kanten.
Maar waarschijnlijk denken ze niet zover...voor jou weer een ander.
Bah!

OpnieuwBeginnen zei

Ik ben gisteren extra sympathiek tegen de telefonisch geldophaler van milieudefensie geweest. Wel geld toegezegd, maar dan via de onderhandse belastingakte. Heb ik ook nog even tijd om na te denken.

Nietzomaarzooo zei

Je mag altijd plassen, alleen stopt de betaaltijd dan.