maandag 20 maart 2017

Lente-kriebels

Wat het mooie van het leven is; het wordt altijd weer Lente. Zelfs na de strengste winter.



Vanochtend relatief vroeg op, want ik verwachtte een belangrijk telefoontje. Gelukkig kwam dat al vroeg in de ochtend.

Helaas niet direct uitsluitsel, maar dat had ik ook niet anders verwacht. En inderdaad nogmaals bevestigd gekregen dat werkgever de regels overtreedt, maar ook daar heb ik niet zoveel aan. Ik zit zonder bron van inkomsten. Hij niet.

Wel prettig dat ik in ieder geval vroeg in de ochtend dat klusje van mijn To-Do lijst kon afstrepen en daarna door met de huishoudklus van elke maandag; Bless the House.

Dat klinkt toch stukken leuker dan schoonmaken!

En toch is het hetzelfde, alleen anders verwoord en daardoor voelt het ook anders. Want door de routine en regelmaat die Flylady me geleerd heeft door de jaren heen, is mijn huis niet meer een decor van Verzamelwoede of Het Krantenvrouwtje. Of stapeltjes met 'nog uit te zoeken'. Er zijn 'lege' oppervlaktjes te zien. Oh hoe heerlijk.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat boven, in de kamer die ik maar mijn hobby-kamer noem (nee, niet de slaapkamer, daar wordt nog maar weinig gehobbied), nog wel een groot aantal nog uit te zoeken stapels, dozen met stapels, dozen met voorwerpen, dozen met "moet dat niet eens weg" en zelfs of eigenlijk tevens een flink aantal dozen van zoonlief staan. Maar ook die zijn al minder, minder minder door elke keer weer de timer te zetten en dan op te ruimen. Naar de Kringloop brengen, weggooien of bewaren. En ervoor waken om niet nieuwe verzamelingen aan te leggen.

Daarom ben ik zo'n fan van de bibliotheek. Lezen en dan weer terug met dat boek. Ik hoef niet alle boeken meer te bezitten. Lezen is goed genoeg.

Nog genoeg op de To Do lijst staan, dus eerst nog maar een kop heerlijk filterkoffie inschenken en dankbaar zijn dat er nog zoveel moois in mijn leven is.
Zo snoeide ik een tak van de Japanse Kers en zette die in een vaas en hoe mooi loopt die tak al uit. Gratis en voor niets.

En de paniek onderdrukken, of neen, niet onderdrukken....laat maar komen en dan inzien dat ik geen schulden heb en dankzij mijn inzicht en overzicht in mijn uitgaven het nog wel red. Dat alles dan op is, tsja...dat is dan maar zo. Ook dat heb ik gekund. En overleefd.

Wat ik fijn vind is dat ik me niet gek laat maken door Koop NU nieuwe lente-kleren, koop nu nieuwe tuinsets, koop nu nieuwe schoenen, nieuwe sokken, nieuwe onderbroeken, nieuw, nieuw....
allemaal niet nodig. Wel fijn, maar niet nodig. Echt niet nodig.

Stap zo direct op de fiets en ga alle documenten printen en opsturen. Dat is nodig. Voor de rest niks.

En deze is voor een lieve vriendin; ze weet wel waarom!










6 opmerkingen:

Maria zei

Huilen. Wat kan een kind verdriet hebben he? Drie weken blijven hopen en proberen te praten, volgen, piekeren. Dan horen dat ze na een week alweer een ander had. "Nu kan het afsluiten gaan beginnen", zegt ie triest wijs.. Maar mijn hemel, meiske, doe mijn kind niet zo'n verdriet.

pourquoi pas ??? zei

Hey meissie, geef nooit op is bij jou niet tegen dovemansoren gezegd he. Zet m op.
Tja wat is dat raar dat we ons zo laten beinvloeden door van alles en nog wat om te kopen.
We worden pas echt gelukkig als we dit en dit en dat hebben, eerder niet volgens alles en iedereen.
Het is me weleens opgevallen dat mensen met de duurste tuinmeubelen, barbecues en buitenkeukens het minst thuis zijn.
Dacht er net aan dat ik mijn buurvrouw (van vorig huis) hoorde zeggen dat t feestje van haar kind van 6, 400 euro kostte maar dan had ze tenminste geen troep in huis.
Slim he.
Of de vrouw met de ongelofelijk klote baan die vond dat ze aan een goudenketting vast zat want zoveel geld zou ze nergens meer verdienen.
Zelf merk ik ook regelmatig dat ik een beetje dom bezig ben geweest hoor maar ik heb het geluk dat ik het besef zodat ik beter oplet de volgende keer.
dikke liefs van mij.

LLMM zei

Ik ben ook blij dat het weer lente is. Het regent nog steeds net zo hard als gisteren, maar het voelt meteen al anders! Hopelijk krijg je snel goed nieuws vwb die werkgever en wordt dat mooi opgelost.

Petr@ zei

Wat een lief liedje van Brigitte Kaandorp!
Ja je wilt ze behoeden voor verdriet en ellende, maar het leven is soms hard.
Ik hoop dat voor jou alles op zijn poottjes terecht komt!

Iris Papilio zei

Als je huis opgeruimd is, is je hoofd ook opgeruimd! Lekker zo de lente ingaan!
Leuke nummers! En sterkte met de rest! X

Liesbethblogt zei

heerlijk nummer is dat van Kaandorp, opruimen is gewoon fijn en nodig ook.