vrijdag 19 mei 2017

Rijk spreekt!

Een goede start is het halve werk luidt een oude gezegde.  En dus voordat ik vanochtend vroeg de groenbak aan de weg zette, nog even snel een buxusblok bijgeknipt. In de motregen. Maar dat is juist een goede conditie om dit soort hegjes te knippen.

En met het knippen zit er niks anders in mijn hoofd dan knippen. En niet de mooie  Akelei-bloemen daarbij afknippen.

Een soort van Mindfulness snoeien.

Goed gedaan Jochie!

Verder ben ik deze week heel erg tevreden over mijn eetgedrag. Ik weet dat ik enorm uit de bocht ben gevlogen of eigenlijk geheel uit het parcours en van de baan af en daardoor mijzelf heb gesaboteerd. Helemaal zelf gedaan. Ik viel terug in zoetigheid, veel koolhydraatrijk voedsel en zooi alle foute combinaties at ik en wilde ik. En vond dat ik die verdiende. Behalve frisdrank of sapjes; daar heb ik eigenlijk al heel lang nooit meer behoefte aan. Vooral omdat ik weet wat de suiker of zoetstof met je glucosewaarden doet. Ook scheelt dat heel veel aan huishoudgeldkosten.

Snap niet precies waarom ik dan nu wel bewuster om kon gaan met mijn eetgedrag, maar ik doe het wel en daar ben ik voor nu blij mee. Nog minder frustratie. En meer tevredenheid. Meer in balans zijn.

Goed gedaan Jochie!

En daarom durfde ik, sinds weken, weer eens op de weegschaal te gaan staan. En te kijken wat de weegschaal aangaf, Dat viel me helemaal niet tegen. Ik had in mijn hoofd een veel, veel hoger getal.
Niet meer wegkijken. Blijven checken dus en op tijd corrigeren.

Goed gedaan Jochie!

Niet willen weten of eigenlijk als ik het niet zie dan is het er niet, is een beproefde, maar niet effectieve methode. Dus vandaar dat ik vanochtend dacht; dat ga ik anders doen. En stel dat ik heeeeel erg schrik van het getal. Dan is dat maar zo. Maar niet willen zien omdat je de uitkomst vreest; dat is toch wel kinderlijk gedrag.






Afbeeldingsresultaat voor kiekeboe

En enorm wat ik noem In die Egyptische rivier zwemmen.

Afbeeldingsresultaat voor in denial river in egypt


Stond op de bushalte te wachten, was de bus net weg. Toen bedacht ik of mijn plan wel echt nodig was en ik in dat andere winkelcentrum niet nog veel meer in verleiding zou komen. Was ik daar wel sterk genoeg voor. Niet alleen qua eten, maar ook andere verleidingen.
Dus liep ik maar terug en deed mijn boodschappen gewoon bij mij in de buurt. Geen avontuur vandaag, net zoals de rest van de weken eigenlijk.

Maar wel net thuis met een tas vol verantwoorde keuzes.

Dus: goed gedaan Jochie!











3 opmerkingen:

Jeanneke zei

Knap gedaan Meissie!

Anoniem zei

(Y)

OpnieuwBeginnen zei

Eergisteren met buurman de scheidingsbuxus gerooid. De buxusmot had hem kapot gemaakt. Gisteren grondbedekkers er op geplaatst. Morgen shoppen op een markt en dan komt het goed,,,,