zondag 19 november 2017

Energieleverancier

Wil moet gaan ontdekken waar ik plezier en energie van krijg en dat dan ook doen of kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Zo kreeg ik van de lokale busvervoerder een folder in de bus over de vernieuwingen na 10 december en een aanbod voor goedkope buskaartjes. Die lang geldig zijn, dus hoeft niet binnen 1 maand opgemaakt te worden. Dat zijn leuke dingen, goedkoop reizen,  dus doen. Direct! En die durf om te gaan reizen die komt dan echt wel weer.

Want een tijdje terug kreeg ik een leuk aanbod voor een soort van lezing/optreden in een boekhandel en toen dacht ik daar nog een dagje over na en toen was het al uitverkocht. Ooit las ik dat als je iets leuk lijkt dat je dan direct in actie mag komen, waarom denken of jij dat wel mag? Gewoon doen. Hoppa! (Behalve natuurlijk als het buiten je financiele bereik ligt, want anders frustreer je jezelf uiteraard heel erg).

Wat ook prettig is dat ik, ondanks buitjes en buien toch maar even een rondje om de kerk heb gelopen vandaag.

Van de week wilde ik wel weer eens naar die Duitse supermarkt, maar fietsen ben ik nog niet een fan van, - nou ja, op en afstappen dus - daarom dacht dat als ik dan toch loop, ik wel kan kijken of ik daarheen kan lopen. Natuurlijk kan dat en ik moet eigenlijk heel blij zijn dat het kan, dat mijn benen me dragen, dat mijn knieeen niet knakken, mijn heupen niet meer werken of dat mijn longen opgeblazen worden. Alles doet het gewoon. Wel kon ik bij thuiskomst mijn katoenen shirt met lange mouwen direct in de was gooien, want nogal vochtige streken. Dan is mijn warme winterjas eigenlijk alweer te warm.

Voelde me heel voldaan toen ik het huis instapte na die "lange" wandeling. En nog nuttig ook :)

Een lieve vriendin vroeg me of ik dit weekend zin had om naar de bioscoop te gaan. En zo zat ik naar een film te kijken waar ik de afloop al van wist want het boek kende ik al (wie niet zou ik bijna zeggen) het was al een paar keer eerder verfilmd en ik had nog niet zo lang geleden het boek weer herlezen maar het bleef een mooie film om te zien.

Ook leuk omdat een van de hoofdrollen door een Nederlandse acteur werd gespeeld. En dat ik de favoriete balletdanser van een lieve blogvriendin terugzag. Mooie effecten en heerlijk om op een weekenddag 'uit' te gaan en niet weer zelf bedenken hoe ik mijzelf kan verrassen.



Wel apart dat sommige mensen in de bioscoop echt de hele film lang tegen elkaar praten. Constant. Misschien ligt het aan mijn prikkelgevoeligheid (ahum), maar ik vond het tamelijk vervelend gedrag. Ga dan koffie samen drinken.

Was voor mijn doen laat thuis, bij veel huizen waren al donker toen ik bij de bushalte uitstapte, dus dat voelde ook al anders dan anders. Heerlijk.

Gisteren nog even tussen de buien door nog wat snoeiwerk gedaan en dan ziet alles er weer wat verzorgder uit. Zag ook dat de boom in de voortuin nu bijna al zijn bladeren kwijt is en ik nog wat ingrijpend snoeiwerk kan doen (als in grote dikke takken afzagen om de boom mooier te vormen, zodat hij minder overlast geeft bij de buren).

Leuke job voor komende week dus.

Nu begint het te schemeren, de kachel mag wat hoger en ik ga mijn waxinelichtjes aan doen. Gezellig maken voor mijzelf. Vooral warm en veilig. En beseffen dat dit voor veel mensen op de wereld niet zo vanzelfsprekend is.



























6 opmerkingen:

Luz zei

Wat heerlijk om te lezen allemaal!
Ja die Duitse supermarkt...daar loop ik ook heen, en weer terug.
En ook nat, jas te warm, gedver.
XXX

Anoniem zei

Wauw!

Mirjam Kakelbont zei

Kletsende mensen tijdens een film in de bioscoop vind ik ook not done. Ik zou er ook last van hebben.
Je hebt een behoorlijk actieve week gehad, leuk!

Anoniem zei

Positieve week!

Anoniem zei

Katoen houdt vocht vast dus ja na een lange wandeling voel je dat aan je katoenen shirt. Ik wandel veel, dan doe ik dan mijn merinowollen shirt aan. Nee, is geen ouderwets wolletje, ziet er net zo uit als tshirt stof. Maar het voert het zweet af naar de volgende laag en zelf blijf je droog. Verwen jezelf, koopzo'n shirt!(ik heb zelfs voor het wandelen een merinowollen onderbroek...dat bevalt ook beter dan de katoenen slips)

Iris Papilio zei

Heerlijk dat je zo goed bezig bent! Inderdaad, je moet jezelf soms dingen gunnen hoor! Mensen die praten in de bioscoop wijs ik terecht. Kan ik ook niet uitstaan. Ik heb nu zo'n periode dat ik heel graag lekker thuis (in huis) wil zijn. Moet mezelf alleen een schop geven om te gaan sporten, want dat moet wel doorgaan, doe ik morgen maar weer.