maandag 13 november 2017

Oog

Voordeel van een ogencontrole bij de optometrist is dat je nog een uurtje erna alles lekker wazig ziet. Lekker in de zin van dat je daarmee geen auto mag rijden (of fietsen neem ik aan), maar daar had ik toch al niet zo'n last van want met de bus. Lekker in de zin dat alles wat waziger is en je in je eigen bubbel door het winkelhart van je woonplaats loopt. Geen prijskaartje kan je nog duidelijk zien.

Mijn ogen hadden van die grote pupillen door speciale druppels en ik voelde me net die kat uit Shrek


Of misschien zouden mensen wel denken dat ik high was. Hahaha!! En zijn dagen dat me dat heel aanlokkelijk lijkt.

Die controle verliep - uiteraard zou ik bijna zeggen - weer op een speciale manier. Want de software wilde niet opstarten en dan konden de digitale foto's niet worden doorgezonden naar de huisarts. Lokaal opslaan (he...dat vroeg ik me dus af he....want hij wist niet of dat een optie was) lukte niet.  Het wachtwoord van de computer was kennelijk 'opeens' veranderd door "iemand".

Oh wat moest ik terugdenken aan mijn dagen in de IT. Dat onze afdeling support (en elke afdeling support) altijd als eerste antwoord had op ieder software probleem - Doe de stekker er eens uit en weer in. Grappig was dat ik in mijn horoscoop ook iets dergelijks las:

Anne Lamott wrote, “Almost everything will work again if you unplug it for a few minutes... including you.”

Ik merkte dat ik helemaal ging meedenken. Kon me nog net inhouden om niet zelf even achter het scherm te kruipen...en vroeg me af waarom ze geen Handboek computer hadden ergens. Of het nummer van de afdeling support snel(ler) konden vinden. Wel kreeg ik iedere keer de vraag of ik iets wilde drinken, dus dat was fijn, al hoefde ik niets.
Enfin een half uur later - toen zat ik er al ruim een uur dus -  was het dan uiteindelijk toch gelukt - ik zal je krijgen kreng als je weer zeurt dat je nooit eens een uitje hebt!!! -  en werden mijn ogen op de foto gezet. Twee prachtige bollen, net geheimzinnige planeten.

Wel moet ik waarschijnlijk nog een keer (ik schrijf expres een keer want ik ben een zogenaamde zorgmijder) mijn ene oog op nastaar laten opereren/nakijken bij de oogarts. Lekker dan...voor volgend jaar zou dat inderdaad betekenen dat ik mijn Eigen Bijdrage sowieso alweer zeker weten opmaak. Zo'n operatie kost nogal wat.

Maar ook daarover mag ik niet al te lang zeuren, want er zijn mensen die dat op 2 januari al op hebben gemaakt.

En het is goed het nu al te weten, want dan kan ik mijn positie beter bepalen omtrent hoe en wat qua zorgverzekering. Nu alleen de basisverzekering.

Hoe bevestigend dit weekend van een financieel expert te lezen dat de zorgverzekeringen ruim kapitaal in kas hebben, dus helemaal niet hoeven toeleggen op de zorgpremies. Dat die premies vele tientjes lager zouden kunnen.

Ga even terug in mijn herinnering dan denk ik aan die training van wel 30 minuten en dat daarna ons c allcentre-team klanten van grote zorgverzekeringsmaatschappijen (die allemaal hun premie weer verhogen) belden als hun "klantenservice".
30 minuten!! Inclusief hoe verwerk je de info op het beeldscherm.

Kan je dus echt veel beter zelf je goed verdiepen in de polisvoorwaarden.

Net natte sneeuw buiten. Van die felle korte buitjes. En daarna weer zon. Dus nu ingespoten schoenen aan en maar weer even wat frisse buitenlucht inademen. Plu mee.







Geen opmerkingen: