donderdag 23 november 2017

Thanksgiving

Gezaagd: een groot stuk van mijn Japanse Kers-boom in de voortuin. Die hangt een stuk over over de tuin van de buren en voordat ze gaan klagen over overlast, heb ik een grote dikke tak, met daarop/aan diverse vertakkingen verwijderd. Het kan nu nog, want het vriest nog niet. En alle bladeren zijn er nu afgewaaid, dus alleen takjes in de groenbak.

Sinds ik ontdekt heb dat mijn handzaag gemonteerd kan worden op de lange stok waar ook mijn bezem etc aan kan, is het snoeien een stuk simpeler en veiliger, want voorheen stond ik altijd op een ladder. Maar deze tak is tamelijk hoog dus op een ladder sta ik dan niet echt heel stabiel. En aangezien er niemand is om mijn laddertje vast te houden, laat staan om het zaagwerk uit te voeren, moet ik beter nadenken over hoe dan wel. Enfin....eureka en zo zaagde ik voort.

Wel altijd spannend of ik goed heb ingeschat en gezaagd, waar die dikke tak gaat vallen. Altijd opletten of er niemand langs loopt toevallig (en dan keihard TIMBER roepen hahah) en ook berekenen of de tak niet op het hekje van de buren dondert.

En toen ook nog maar, omdat het droog was, een zeil over de tuinstoelen gedaan, die allemaal opgeslagen zijn in de tuin. Heb geen tuinhuisje, zoals bijna iedereen hier in de tuin heeft staan, maar tuin. Maar zo gaat het ook prima. Vorig jaar rond deze tijd had ik helemaal geen energie of zin om dit soort dingen te doen.

Yeh me.

Bedacht dat ik nog even, voordat het alweer gaat regenen, een blokje om kon gaan. En ik deed mijn herfst/voorjaarsjas aan, want las al dat het heel zacht zou zijn buiten. Goed besluit, want het was warm genoeg.

Genoten van wat kleine boodschapjes doen (oh schattige Kerst-sokjes voor een lieve kleine moslim) en toen zag ik en hoorde ik dat het keihard regende buiten. Maar even wachten met naar huis wandelen, want plu niet meegenomen en het regende wel heul hard. Zo grappig; er stonden meer mensen met volle boodschappentassen te wachten.


Alweer een stukje luxaflex ontgrauwd. Iedere dag een stukje en uiteindelijk tegen Kerstmis is het wel klaar. Er staat geen deadline voor, dus dat is stressloos schoonmaken.

Veel om dankbaar voor te zijn dus. Als we dan toch allerlei Amerikaanse gewoonten gaan invoeren, dan zou vandaag alweer een goede dag zijn om vooral mijn zegeningen te tellen. Zoals elke dag. Want maar al te vaak vergeet ik wat er wel goed is en gaat.

En komt morgen mijn ex langs, dan is het ook nog Black Friday.







5 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

aaaah je lieve kleine moslim. Klinkt zo schattig, ik wil er ook een.

Unknown zei

Hahaha, een ex op bezoek op black Friday.
Succes dan maar ermee.

Lina zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Iris Papilio zei

Weer een leuk logje.. zo leuk om te lezen hoe jij weer alles ervaart en doet!

Anoniem zei

"Veel plezier".