vrijdag 15 december 2017

Foutekersttruiendag

Blij dat ik volgende week een gesprek met mijn psycholoog heb, want moet natuurlijk wel even bijkomen van het feit dat Gordon niet getrouwd is.

Nee hoor; laat hem nog maar lang en goed uitzoeken wat nou wel bij hem past, maar dit in ieder geval niet.  En zeker niet en plein public een relatie opbouwen.

Vanochtend laat wakker en ik kon tegelijkertijd denken dat dat helemaal niet erg is. Want geen afspraak op de agenda (ik heb niet eens een agenda meer!) dus begin de dag rustig en kijk maar wat er komt. Alles kan zo weer 180 graden anders eruit zien. Dus genoten van een warme douche met mijn oranje Rituals douchefoam. Dat vind ik echt verwennerij en ik doe gelukkig heeeeeel lang met een bus. En die geur maakt me blij.

En daarna bedacht ik dat ik dan NU ook mijn voeten moest verzorgen. Altijd als het weer wisselt tussen vriezen en dooien dan doet mijn kleine teen pijn, dus wees er een beetje lief voor. Zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk is het dan niet veel moeite, maar ik merk dat ik er gewoon te weinig tijd voor vrijmaak. Of 's avonds gewoon geen zin heb in koude voeten in een bak water. En toch is ook dat zorgen voor mijn voeten belangrijk. Vooral nu ik (weer) meer loop. Sowieso goed voor je lijf zorgen is belangrijk. En lang, te lang vond ik dat allemaal geen moer uitmaken. Wat had het allemaal nog voor zin.

Administratie gedaan. Ook altijd prettig als alles loopt en klopt. Kreeg van de week nog weer even een kleine hartverzakking (wat me aangeeft dat ik nog niet helemaal stressbestendig ben) toen mijn fanclub eerder dan normaal me een bericht stuurde. Maar bleek dat de grote site van alle berichten van de Overheid een paar dagen wegens onderhoud uit de lucht is en ik dus eerder bericht kreeg van een regulier bericht. Don't panic Mr Mainwaring!!!

Gisteren Dennentakken (gelukkig maar € 1,50) gehaald om een Kerststukje te maken. Dat doe ik altijd liever zelf, want de prijs die je betaalt in de winkel is te veel voor wat je ervoor krijgt. En ik heb gewoon genoeg in huis om zelf iets in elkaar te knutselen. Bovendien vind ik het ook nog eens leuk om te doen. En alles wat leuk om te doen is, is weer goed voor de stemming.

Van de week zag ik het programma waarin iemand (ja...een bekende Nederlander) 3 weken op straat leeft. En dat deze actrice (Imanuelle Grives) zo ontzettend blij was dat ze nog even met haar vader kon bellen. Dat ze nog iemand had om op terug te vallen. Het besef kwam toen pas bij haar binnen hoe eenzaam het is als je niemand hebt. Of durft te hebben denk ik dan. Want uit ervaring weet ik dat je kring groter is dan je denkt, vooral als je je eenzaam en afgesloten voelt.

Toen ik een aantal jaren geleden als vrijwilliger bij een landelijke telefonische hulpdienst werkte, was dat een van de grootste thema's. Dat ze ons belden omdat er niemand anders was.

Denk ook weer even terug aan mijn collega, die een aantal jaren geleden uit het leven stapte rond deze tijd en waarvan wij - de collega's - wel vermoeden dat ze eenzaam was. Want anders dan anderen en moeite met contact maken. Toch bleek op haar crematie dat de hele aula propvol zat en dat er sprekers waren die haar vriendschap roemden.
Hoe weinig weet je van elkaar. Maar ook was ik dankbaar dat ze toch een kring van mensen om haar heen had. Die haar allemaal naar het Licht stuurden die dag. Die dag in de sneeuw, die dag voor Kerstmis.

En dan is het vandaag kennelijk FouteKersttruiendag. Zelfs Rembrandt heeft er eentje aan vandaag. Al denk ik dat het in zijn tijd nog niet echt een dingetje was. En dat zo'n knalrode trui enorm duur was.


Rembrandt in Madame Tussauds draagt kersttrui voor goed doel

Het is somber weer vandaag. Daarom is het nog prettiger om dan het het licht en luchtig te maken en te houden. Even dacht ik nog dat ik misschien wel naar de kapper zou kunnen, maar ik zie het niet zo zitten vandaag. Niet genoeg 'zit' en 'wacht' energie.

Ik denk dat ik mijn verwarming een tikkie hoger zet dan 15 graden, want ondanks foute trui, toch wel frips. Oh ja...boven ook maar even de ramen dicht doen; genoeg doorgelucht!

Wees blij en dankbaar als je vanavond naast iemand op de bank mag hangen. Dat er iemand graag bij jou wil zijn. Want zo vanzelfsprekend is dat niet. (En ja..als die iemand Al Bundy is dan snap ik dat je als Peggy ook denkt..La maar).

Trek dan die FouteKersttrui maar over je hoofd. Ook lekker warm.









5 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Dat soort programma's kijk ik echt niet hoor.. En Gordon al helemaal niet.
Lekker uitgeslapen en mooie voetjes? Dan moet je je weer een stuk lekkerder voelen. Maar 15 graadjes Cellie.. Trek je dat echt? Slaat hij wel aan dan? Ik zet hem 's nachts op 17 en dan is de verwarming beneden een heel enkel keertje een beetje lauw de volgende ochten dus denk ik dan is hij aangeslagen.'s Morgens naar 19, eind middag naar 20 en 's avonds 21 graden. Deze luxe ontzeg ik me niet. Jan is helemaal een koukleumpje. En echt.. in mijn huwelijk heb ik het voor ik ooit een houtkachel had zo vaak koud gehad. Als het even kan wil ik dat echt niet meer.
Ik had ook zo'n zin in foute truien voor ons kopen maar mijn lief wil het niet, jammer toch.. Die collega was kennelijk toch heel eenzaam al had ze achteraf veel mensen om zich heen... Hoop dat het met je kleindochtertje weer de goede kant op gaat. Wat was het nou?
Fijn weekend, hopelijk een beetje droog hè, dan kun je weer aan de wandel :-)

Anoniem zei

Ik zit graag alleen-nou ja met twee poezen-op de bank. Beter dan met een slechte, saaie of harteloze relatie. Ook ik vraag me af hoe het met kleindochter gaat nu...

Anoniem zei

15 graden. Ik zou het niet uithouden. Ik ben een vreselijke koukleum.

Petr@ zei

Ja ik zag vanmorgen bij Blokker liepen de winkeldames ook allemaal in een lelijke kersttrui. Bij Dirk schijn je een leuke kerstjurk te kunnen kopen voor 8 euro, ook een foute dus. Mij niet gezien hoor haha
15 graden is wel heel koud hoor, onze verwarming slaat dan niet aan dus hij staat hier meestal op 19 graden.
Het beste met je kleindochter, ga je er weer naar toe nu ze thuis is?
Liefs

Anoniem zei

Ik vind de aanschaf van typische foute kerstkleding totaal nutteloos aangezien die kledij maar een paar keer wordt gedragen en bij veel mensen daarna wordt weggegooid of opgeborgen tot de volgende kerstperiode. Verspilling van grondstoffen en vervuiling van het milieu....