maandag 11 december 2017

Ziek kleinkind

Wakker worden met een bericht dat kleindochter in ziekenhuis is opgenomen.

Mijn dochter gaf door dat ze na haar verjaardag ziek was geworden en de koorts niet zakte. Dus na een aantal keren huisarts en Spoedeisende hulp volgde het advies voor opname.
Waar ik gisteren genoot van de sneeuw, baalden zij enorm, want ze moesten door die gladheid naar huisarts en ziekenhuis.

Helaas was het vol in het ziekenhuis (ja...dat kan!) en moesten ze met die gladheid met een ambulance naar een ander ziekenhuis in de provincie. Want daar was misschien wel plek.

Sta je niet bij stil als je in de hoofdstad woont met veel ziekenhuizen en een ziekenhuis om de hoek. En misschien ook wel, want al bij haar geboorte was er nergens plek om te bevallen. Dus ook toen al moeten leuren bij ziekenhuizen, terwijl mijn dochter al bijna moest bevallen.

Maar goed. Het is een rotbericht zo op de maandagochtend, maar ze is in goede handen en ligt aan de zuurstof en krijgt antibiotica want er is een bacterie gevonden. Allemaal in en aan zo'n klein lijfje.
Blij dat mijn dochter en schoonzoon hun hoofd koel hielden en goed handelden.

Ik kan verder niks nu. Wat een vervelend gevoel is. Wil graag er kunnen zijn als mijn dochter me nodig mocht hebben.  Het enige wat ik kan doen is kalm blijven. En bidden.

Hoop dat de behandeling aanslaat en ze straks weer onbezorgd door het leven dartelt.


15 opmerkingen:

Anoniem zei

Plof, weer op aarde. Je voelt jezelf erg kwetsbaar als een oogappel dit overkomt. Maar het gebeurt vaker met kleintjes en ze knappen o zo snel weer op als t goed is. Sterkte en zoek afleiding!

pourquoi pas ??? zei

Oh bah lieverd. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

Kliefje zei

Aggos!! Sterkte jullie... xx

Anoniem zei

Gossie. Heel veel sterkte en beterschap voor je lieveling.

Anoniem zei

Wat een naar bericht. Gelukkig is ze nu in goede handen, op de best mogelijke plek op dit moment. Maar kan me je gevoelens indenken, je kunt zelf niets doen en bent machteloos, alleen hopen dat de behandeling goed en snel aanslaat. Maar zulke kleintjes kunnen veel hebben. Sterkte.

Elisabeth zei

Veel beterschap voor je kleindochter en sterkte voor jou
Elisabeth

Iris Papilio zei

Oh wat akelig! Sterkte en hopelijk heel snel beterschap voor het kleintje!

Nietzomaarzooo zei

Sneeuwvlokken tellen, slopen strijken, luxaflex schoonmaken en breien als afleiding.

Nietzomaarzooo zei

Dank je.

Nietzomaarzooo zei

Dank je wel.

Nietzomaarzooo zei

Bedankt!

Nietzomaarzooo zei

Ja gelukkig is ze veerkrachtig.

Nietzomaarzooo zei

Dank je wel.

Nietzomaarzooo zei

Dank je!

Petr@ zei

Jee wat akelig!
Ik hoop dat ze snel opknapt! Veel sterkte!
Liefs