donderdag 7 december 2017

Vinkje

Kan alweer een vinkje zetten op mijn lijst van taken. En dat geeft altijd een prettig gevoel. Gedaan en weg ermee.

Nou ja, in geval denk ik dan maar totdat de belastingdienst mijn bewijsstukken heeft geaccepteerd, maar dat zien we dan wel weer. Wat ben ik blij DAT ik kan denken in termen van 'dat zien we dan wel weer', want maandenlang kon ik eigenlijk alleen maar denken 'stel dat' en dan het allerslechtste scenario bij alle zaken bedenken. En daar weer urenlang over piekeren.

Dus fijn dat ik in staat ben om die maalstroom aan gedachten een andere richting op te wijzen. Of op een stopbord te wijzen.

Foto van Pixabay


Nu moet ik wel zeggen dat het vandaag een beetje als een kantoordag voelde, want vanaf dat ik wakker was ben ik eraan gaan zitten, om alle puntjes op de i te zetten, de 'ietjes' keurig uit te werken en die punt waarover ik vannacht droomde er ook nog aan toe te voegen. Zo blij dat ik nu een werkende printer heb (kado van mijn kinderen voor mijn verjaardag) en dat ik 'm geinstalleerd kreeg. Hoefde ik niet naar de bibliotheek om te gaan printen dus dan scheelt weer een fietsritje door de regen.
Ondertussen wel een rare printermelding, maar gelukkig even snel online gezocht wat het kon zijn en ook weer zelf kunnen oplossen. Yeh me!

Tussendoor toch ook nog maar even wat luxaflexlamellen schoongemaakt. Om even uit het uitzoekwerk te zijn. En om me bewust te blijven van het nu. Want ik voelde wel onrust.

En oh ja, witte was gedraaid en opgehangen. Heb ik morgen tenminste weer schone onderbroeken.

Net even alle papieren bij het postkantoor aangeleverd. En als aloude piekeraar toch maar wel Aangetekend verzonden. Maar ruim op tijd. Wel door de regen, paraplu waaide half weg, dus alsnog lekker nat, maar ach...ik hoef nu nergens meer heen, kan een lekkere warme kop thee drinken, dus niets te klagen.

Ik zag in mijn email een nieuwsbrief van mijn bibliotheek en een aangekondigde lezing van Tommy Wieringa. Ik vind dat zo'n erudiete man en zijn schrijfstijl bewonder ik al enige jaren dus ik had alweer een gedachte dat dit wel leuk kon zijn. En ook vannacht schoot er door mijn hoofd dat ik niet alleen moet denken maar meer moet doen.
Dus vandaag een kaartje gekocht voor iets in 2018. Wat voor mij al bijzonder is; dat ik al dingen plan in een volgend jaar. Dat ik plan en dat ik iets wil. Dat ik mezelf wel zie in 2018.






5 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Wat heerlijk hè als dat soort dingen gedaan zijn en uit je hoofd waaien!
Voelt altijd goed. Tja, dat 'wat als' moet je maar even niet aan proberen te denken!
En jezelf verwend met een uitje voor volgend jaar.. top!

Lot zei

Gisteren was de dagelijkse gedachte: Wat als het andersom is. ZO'n mooie om over na te denken en soms toe te passen.

Anoniem zei

Yeah!

Anoniem zei

Dikke vink.

Petr@ zei

Altijd een heerlijk gevoel als je iets kunt afvinken!