zaterdag 16 december 2017

Nog 9 dagen maar zwijmel

Nog 9 dagen en dan is het Kerstmis.

En er zijn heel veel songs te vinden over Kerst. Perfecte Kerst, Verpeste Kerst, Witte Kerst. En ga zo maar door.

Maar uiteindelijk gaat het erom dat je die dagen kan doorbrengen met de mensen die je dierbaar zijn. Onthoudt de Gouden Regel: Bezoek en Vis blijven 3 dagen fris. Dit omdat Kerst nu extra lang kan duren omdat het op maandag en dinsdag valt dus met weekend erbij wel 4 dagen!

Oh ja: Voor wie een echte Kerstster wil zijn: kijk op het blog van Annemiek en stort wat voor haar Kerst-actie: Kerstactie Annemiek

Onderstaande song vond ik toen ik zocht naar Perfecte Kerstsongs:



Ik hou van Daniel Lohues zijn liedjes, al moet ik soms wel zoeken naar de ABN versie. En sneeuw hebben we deze week al gehad, dus niet meer klagen :)


Hieronder de originele tekst:

Ik zie ons lopen in de sneij
Dikke jassen, 2 paar sokken
In mien dreumen één groot kerstcliché

Dennengeur en maoneschien,
Sterrenklaor, 1000 keersen
If you want it zingen Jóhn & Yoko,
Nou ik wul wel

Mar der is ien muuilijkheid
't Is zelden dat 't hier met Kerstmis sneijt
Zelden is't hier net zo wit
as op zo'n kerstkaort

Mar waorum ok dat nog wensen
Want ik heb joe en jij hebben mij

En die sneij die denken we der wel bij
Want zunder sneij is't ok wel Kerst en old en neij
En mog der nog wat vallen dit jaor
Dan is't ja mooi, dan is't ja klaor
Mar valt der echt gien iene vlok
Dan denken we het dér wel bij
Die sneij

'n Gruune Kerst hef ok wel wat
Leersen an en deur de plassen
En in huus wat holt bij op het vuur

En bovendien toen in Bethlehem
Zullen ze daor toen ok 'n pak sneij had hebben?
't Lek mij stug, 't kan best wezen
Wie zal't zeggen

Mar 't is gewoon een feit
't Is toch anders as 't sneijt
't Is net of 't dan echter is,
volgens het boekie

Mar waorum ok dat nog wensen
Want ik heb joe en jij hebben mij

Ik luuster nie naor 't weersbericht
Want ik wul niet dat 't daor an ligt
Wat veur weer 't ok wordt dit jaor
't Kan me niks verschelen

Die sneij

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Een heel bijzondere kerstzwijmel. ;-)

Elisabeth zei

Een heel apart kerst nummer maar wel heel leuk .Dat opgedrongen en opgefokte gedoe rond Kerst trekken we ons al heel erg lang niets van aan .Soms hebben we een jaar dat we gewoon geen zin hebben in een boom en veel versiering ,we zijn met ons tweetjes en gaan gewoon lekker ons gangetje zoals we dat anders ook doen .

MelodyK zei

De perfecte kerst bestaat voor mij uit... niets moeten en alles mogen... in ons geval (4 personen in 1 huis) is dat gewoon doen wat ieder graag wil doen...

Wens jou een kerst toe die jij jezelf het liefste toewenst.

AnneMarie Winter zei

Ik versta er niet veel van, goed dat de tekst eronder staat. Een origineel kerstlied, zeker eens wat anders.

Anoniem zei

Zeer mooi!

Iris Papilio zei

Een mooi nummer, nog nooit gehoord!
Fijne zwijmeldag verder!

rias-weblog zei

Mooi leuk en bijzonder

Albert y Mara fotoblog zei

Met plezier naar geluisterd, zeker met je tekst daarbij.

Anoniem zei

Leuk, ik kende dit niet. Weer een mooi liedje erbij. Dankjewel voor het delen. Janny

Joanne zei

Wat een leuk nummer en fijn dat je de tekst erbij hebt gedaan.
Genoten!

Liefs Joanne

Unknown zei

Daniel Lohues' teksten zijn over het algemeen erg mooi. Hij is een dichter. Mijn roots liggen in Drenthe zodoende begrijp ik de teksten erg goed!

Dwarsbongel zei

Hé, die kende ik niet! Ja, die tekst versta ik natuurlijk wel, en ik denk dat met de tekst er bij vrijwel iedereen die Nederlands kent het wel begrijpt. Echt een mooi Lohues nummer uit de Skik tijd!