zaterdag 20 januari 2018

Luizenmoeder-zwijmel

Toen ik naar de 1e aflevering van De Luizenmoeder keek op NPO3 op zondagavond moest ik enorm lachen om hoe de 'nieuwe' moeder op het schoolplein een grapje maakte over de namen van een aantal andere moeders - Mel en Kim.

De ene moeder had haar kind Youandi genoemd en ik dacht dat het een grapje van de schrijvers was, maar blijkt dat die naam dus werkelijk bestaat. En dat mensen, ook in Nederland, die naam aan hun kind geven.

Betekenis van Youandi

Youandi is een Amerikaanse naam voor jongens en meisjes.
De betekenis is `Jij en ik (you and I)`
De naam Youandi wordt voor zover bekend alleen aan Nederlandse meisjes gegeven.

Dat grapje over Mel & Kim viel niet in goede aarde, of deze Mel en Kim(berly) kenden Mel & Kim helemaal niet, maar misschien kwam dat omdat ze allemaal te jong waren toen zij hun hit hadden in 1987, om dit onmiddellijk te herkennen.

Ik wel dus en zat onmiddellijk bij die 2 vrolijke dames met hun moves en hun aanstekelijke liedje.

Iemand ook?













14 opmerkingen:

CorryR zei

Leuke dames, ook leuke namen trouwens. Maar ken ze niet. Was in die tijd veel te druk met de kinderen, met mijn werk, met de huishouding. Geen tijd voor muziek. Dat kwam later weer.
Leuke muziek.

Ria zei

Leuk vrolijk en opgewekt muziekje,vooral op zo'n sombere dag heel erg welkom:-)
Fijn weekend

Happy Hulk zei

De hele familie Hulk swingde de pan uit als dit nummer langskwam.
Prachtige herinneringen aan.
Dank je wel!

Anoniem zei

Wat een energieke dames. Er gaat bij mij geen belletje rinkelen. Dus helemaal nieuw voor mij.

Elisabeth zei

Deze herken ik nog ,lekker vrolijk .

MelodyK zei

ja ik ken het wel maar ik had waarschijnlijk niet gelijk die link gelegd

fijn weekend

en ja rare namen waren er altijd al, zal ook wel z oblijven toch

Iris Papilio zei

Zooo vrolijk, heerlijk om weer eens te horen!
Ik heb de luizenmoeder ook gezien.. enig! Op naar aflevering 2!

Luz zei

Hahahahaha Youandi...hoe verzin je het!

Liesbethblogt zei

Zowel de muziek als de serie hebben ook bij mij twijfel gebracht. Misschien dat de serie alleen herkenbaar is voor mensen met kinderen. Ik vond het maar een vreemde serie.

Dwarsbongel zei

Geen luizenmoeder gezien, en deze twee zijn ook aan mijn aandacht ontsnapt, maar het klinkt wel vrolijk!

Joanne zei

Vanavond de serie gezien. Schoondochter vond hem geweldig. Ik heb erg gelachen. Ook wel herkenbaar.
De naam Youandi is mij niet onbekend. De beste vriend van middelste heeft een zoon die zo heet en nog een zoon van een vriend. Wij zijn er aan gewend, al vond ik het in het begin erg vreemd.

Heerlijke zwijmel. Ook erg bekend!

Liefs Joanne

Lot zei

Gisteren deel 1 gezien en kijk uit naar vanavond.
Het is alleen soms moeilijk te verstaan, maar we nemen het op dus kunnen even terugspoelen

mirjam kakelbont zei

De serie zegt me niets, evenals het liedje.
Vorige week liep ik langs een huis waar de voornamen van de inwoners op de buitendeur geschilderd waren. De kinderen heten: Mees, Merel en Cheyenne. Ik kon niet anders constateren dan dat dat een samengesteld gezin moest zijn.
Youandi is toch een giller (-:

Petr@ zei

Heerlijk liedje, leuk stel meiden waren dat!
Volgens mij is een van de twee al overleden helaas.