maandag 15 april 2024

Carpe Diem

Zonnig en vooral droge zondag, dus geniet van mijn tuin. Hang mijn twee 'goede' jeans, na ze te hebben gewassen, te drogen in de zon. Lekker dat het kan.

Lees de krant gedeeltelijk (te veel ellende) met een geroosterd volkorenbroodje met roerei en lekkere verse koffie op mijn terras. Zalig zeg (Hoor de stem van Jeroen Meus in mijn hoofd).

Doe wat dingen in de tuin.

Lees her en der wat.

En spring weer terug in mijn tuin die momenteel te veel bodembedekker heeft. Ga er helemaal in op. Verwijder wel 1 m2 bodembedekker en onkruiden en dek die plek af met een plastic vuilniszak om de wortels helemaal te laten uitdoven. Nou ja, eigenlijk om niet volgende week alles van voren af aan te kunnen doen. Wat lekker om niet op de klok te hoeven kijken en te mogen en kunnen doen hoe ik zelf denk dat het het beste is. 

Dan nog een hele late lunch met een lekker volkoren desembroodje en fijn beleg. 

Ben echt tevreden dat ik me niet heb laten verleiden tot doelloos winkelen of zoiets. Hier, thuis, is liefde en aandacht nodig voor mijn tuin, wil ik ook daar een tevredener gevoel over hebben. En tuinieren geeft me meestal energie. Ook goed dus.

En lees dat het de komende week waarschijnlijk elke dag weer gaat regenen en wat kouder wordt, dus nu doen. Want nu kan het. 

En wat nog fijner was van het tuinieren dat mijn hoofd niet afdwaalde naar andere zaken. Alleen maar bezig met snoeien, knippen, weghalen en bewonderen van wat er groeit. 



Pluk de dag heet dat geloof ik. 


7 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja zo heet dat en het is heerlijk!

izerina zei

Dat klinkt als genieten

pourquoi pas ??? zei

Helemaal met je eens.

Mevrouw W. zei

Even helemaal zen...

Mevrouw Niekje zei

Heerlijk om even 'uit je hoofd' te gaan zoals ze dat tegenwoordig zeggen, de aandacht op wat anders, ontspannen, genieten van lekker eten, mooi weer en je tuin. Al die andere dingen waar je stress van krijgt... laat los!

Mirjam Kakelbont zei

Je was lekker bezig en ook nog in de zon. Rommelen in de tuin doet altijd deugd, dan ben je helemaal uit je hoofd. Althans, dat beweert mijn man (-: Je snapt dat ik hem zijn gang laat gaan.

Sylvia zei

Klinkt als een perfect dagje. Vooral ook je gedachten buiten de deur houden. Heerlijk als dat even kan.