dinsdag 9 augustus 2016

NL, Nel!


Keiharde regen hier vannacht en onweer. Een tijdlang wakker gelegen. En keiharde regen op het moment dat ik zou gaan lopen met man met hond (en eigenlijk nog hardere regen in mijn hoofd). Dus hem afgebeld om uit te stellen. En van uitstel komt altijd afstel.

Maar dat vond mijn zielige zuigende ik wel prima. Ik wilde niemand zien en niemand hoeft mij te zien. Of te horen. En lezen al helemaal niet.

Dus dacht ik aan deze reclame toen ik het lopen afappte (is dat een werkwoord??).

Ga nu maar eens een heeeeeeeeeeeeeeeeeele sterke kop zwarte koffie voor mij alleen zetten. En zo direct de Flylady taken voor vandaag dan maar doen en zou willen dat ik direct ook mijn kop kon Flywashen. Elke dag een stukje.

Grappig dat deze week een aantal collega's weer terugkwamen van vakantie en het net leek alsof ze niet weg waren geweest. Twee keer knipperen met je ogen en die weken waren alweer voorbij gebeld. Deed me wel beseffen dat ik stilsta. Maar ook dat die heilige vakantie, die ik niet heb, misschien wel niet zo bijzonder is. Dat het er juist omgaat om balans te krijgen en dit niet in 2 weken te proppen.

Was ik ook nog een boek aan het lezen waarin het leven maar  dag beslaat waarin de mens alles moet doen, maar dan ook maar 1 x. Hunkert hij/zij naar meer (he...die sex is best wel lekker...) dan wordt dat gezien als de hel. Constante herhaling.

 "l'enfer, c'est la repetition"

Dat is nou literatuur die je niet moet lezen als je op een callcenter werkt.

Nabericht: 

Schop onder de eigen kont is wederom gelukt. Met mijn zomerabonnement voor de bus, ben ik naar onze hoofdstad gereden en heb aldaar met de museumjaarkaart (dus alles budgetneutraal) de tentoonstelling in het Stedelijk bezocht over Wonen in de Amsterdamse Stijl. Vooral de klokken vond ik interessant om te zien. De klok die thuis tikt, is ook in die stijl namelijk.



Leuk om daar even een uurtje in een geheel andere wereld rond te lopen. En gratis naar de wc (errug toch dat ik dat erbij moet vermelden). En zo blij dat ik helemaal niet in de rij hoefde te staan. Want buiten was er een rij tot aan de Paulus Potterstraat voor het Van Goghmuseum. Die pak ik nog wel een keertje heel vroeg in de ochtend. Zijn ze nou gek geworden..

Van Gogh tentoonstelling

En zo heerlijk dat ik onderweg alweer donkere luchten zag aankomen maar dat die zich pas nu legen, terwijl ik lekker binnen zit om voor mijn 8 lezers dit verslagje te typen.

Wortelsoepje kan ik zo opwarmen en mijn bakje salade voor morgen is ook zo gemaakt. Dan nog even studeren en dan ben ik de avond weer 'vrij'.
















10 opmerkingen:

Anoniem zei

: -))) Je hebt er toch nog een fijne dag van gemaakt.
Merel

Anoniem zei

Zelf vind ik het Rijksmuseum geweldig.

Ivy zei

Denk dat je wel meer lezers hebt, ze reageren alleen niet altijd (moi, bijvoorbeeld).
't Is overigens slecht gesteld met openbare toiletten in ons land, voor zover ze er al zijn. En in winkels hoef je het helemaal niet te vragen, want dan kijken ze ja aan alsof je een oneerbaar voorstel doet.
Behalve dan natuurlijk bij de Bijenkorf, maar daar moet je betalen. Heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee.

PetraH zei

Was dat boek "Het leven uit een dag"? Jee, toen ik dat las, als puber, was ik juist zo blij dat er voor mij ook weer een morgen zou komen. Ik zat zodanig in dat boek, dat ik, toen ik het 's avonds dichtsloeg omdat het uit was, in paniek raakte: Het is al avond!

Oh ja, oef, ik heb méér dagen.

Ik hoop dat jij ook nog heel veel meer dagen hebt, en dat daar ook heel veel mooie dagen tussen zitten. Waardevolle dagen, bijzondere dagen. Er zullen er vast ook wel een paar saaie en minder leuke tussen zitten, dat is helaas zo.

Petr@ zei

Die keiharde regen en onweer zorgde voor veel ellende hier.
De afvoer op de dakkapel kon het niet aan en het water zeek naar binnen, we hebben een hoop ellende nu met vochtplekken in het plafond, rolgordijnen en badkamermeubel met waterschade pfffff.

Gelukkig kon je je herpakken en werd het toch nog een mooie dag!
Liefs Petr@

klaproos zei

LOL 8 lezers??
heb je mij erbij gezet dan :-)

Nietzomaarzooo zei

Oh, dat is rot zeg. Het ging ook wel tekeer dan. Hoop dat je het bij de verzekering kan claimen.

Nietzomaarzooo zei

Inderdaad, dat boek is het. En gelukkig hebben we meer dagen dan 1.

Nietzomaarzooo zei

Mis de V&D. Ook daar was het altijd schoon en werd er regelmatig schoongemaakt.

Nietzomaarzooo zei

Is het ook, maar daar was ik het vorige uitstapje om naar die 2 nieuwe aankopen te kijken. Die van Rembrandt.