dinsdag 14 november 2017

Verspilling

Van de week kreeg ik van een aantal Goede Doelen, waarvan ik donateur ben, post. Dure post. In plastic verpakte post. Grote zware enveloppen post. Enveloppen met daarin kleurige receptenboekjes gedrukt op duur papier. De Glossy's van de armoede. Leuk!

Wat staat me dit allemaal tegen.

Ik geef voor/om het Goede Doel.

Niet voor hun reclame campagnes. Of voor hun leuke broches/pins dat ik maar niet vergeet dat mijn vader Alzheimer had. Of misschien ik zelf wel straks/nu.

Al die prullaria gaat af van de besteding van waar het om draait.

Ja...ik snap het allemaal want ik heb ook NIMA A gedaan hoor. Zonder Marketing geen centjes. Maar het blijft allemaal poppycock!

Verspilling.

Wat betekent dat ik tegen het einde van het jaar weer eens ga nadenken of ik op deze manier wil doorgaan. En dan geef ik meestal ook nog dubbel, want vorige week kwam er een man met collectebus langs de deur voor de Alzheimer stichting. Toen ik zei dat ik vergeten was dat hij zou langskomen, kon hij niet lachen. Tsja.

Vooruit, u wint; had ik natuurlijk die speld op moeten doen. Dat ik van het cluppie was en zo'n foute grap mocht maken. Maar ik deed niettemin toch wat in zijn collectebus. Net als bijna iedereen die hier langskomt wat krijgt. Omdat het zulk kutwerk is, collecteren. Zelf ook een aantal jaren gedaan.

Net als het weer vandaag niet aantrekkelijk is. Fijne koude motregen. En een grijze lucht.

Niet echt lekker wandelweer. You'll never walk alone ging vandaag niet op. Dus moet ik de motivatie weer uit mijn tenen halen.

Ondertussen mijn luxaflex in projectvorm - kleine stukjes per keer - aan het schoonmaken. Ook geen feest, maar dat kan ik er wel van maken door het niet te lang achter elkaar te doen. En dan even blij naar het resultaat te kijken.

Wat zou ik eigenlijk graag als een beer in een warm hol wegkruipen en dan afgeslankt in het voorjaar weer naar buiten kruipen.

In plaats van wegkruipen kan ik beter toch maar even een rondje Bloemkoolwijk maken. Met plu. Mag ik daarna weer anoniem wegkruipen.



                                                              Foto van Pixabay


3 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Helemaal met je eens, waarom worden we bestookt met allerlei prullaria en donatiebrieven. Ik ben lid van AAP.. precies hetzelfde. En dat in de tijd van internet waar we alles van hen kunnen vinden. Ik ga er toch eens een mailtje aan spenderen, de kosten voor papier en verzenden kunnen ze inderdaad beter voor 'het doel' gebruiken. Ook die vervelende brochures van BonP en weet ik wat nog meer, waar ik nooit om gevraagd heb.. grrr... zonde van het geld!
Maar gelukkig wordt het al minder en minder, op een bepaald moment zal het toch wel stoppen? Hoewel.. die marketing.. dat is natuurlijk ook weer zo...

pourquoi pas ??? zei

Ik heb ook gegeven aan de deur. Wie was dat vroeg Willem? Oh voor een goed doel zei ik.
Welke dan?
Ben ik vergeten.
Net zo grappig als jij ben ik. haha.

Mirjam Kakelbont zei

Kika is zo'n beetje het enige goede doel wat weinig geld uitgeeft aan reclame en marketing. Elke euro stoppen ze in onderzoek omdat ze geen subsidie krijgen.
Pas kwam er iemand van de Hartstichting aan de deur. Of we voortaan per kwartaal wilden gaan doneren want post naar ons opsturen is zo duur. Dankje de koekoek!