maandag 14 mei 2018

De kop is er weer af

Raar gedroomd en werd daarom niet zo lekker wakker. Nog een tijdje gepiekerd - dat helpt al helemaal niks - en toen weer in slaap gevallen. En ook nog door de wekker heen geslapen. Met een luisterboek op over Engelen.

Wekker??

Er staat niets op het programma vandaag, dus ik hoef helemaal niet 'op tijd' wakker te zijn, of zelfs al in de kleren of weet ik veel in de actieve stand.

Hou van de maandagen omdat het voor mij de dag van structuur is, van dingen doen, van zaken kunnen afstrepen op zelfbedachte lijstjes en dat voelt prettig. Dan voel ik me niet helemaal een nutteloze luiwammes. En hou van de maandag omdat er geen (rot)post wordt bezorgd hahah.

Was hangt lekker te drogen buiten, de vuilnisbak staat aan de stoep, het rondje Bless the House is ook alweer gedaan, mijn agenda verder 'gemaakt' (heb gewoon een notitieboekje en daar maak ik zelf een agenda van).

En eigenlijk 'hoeft' er niks meer. Maar mag er heel veel.

Allebei mijn kinderen moesten gisteren werken, maar ze hebben me alle twee gefeliciteerd met Moederdag, via de app of telefoon. Ze weten dat ik het vieren van Moederdag liever de andere 364 dagen doe. Door oprechte aandacht voor elkaar te hebben en af en toe iets spontaans te doen. Gewoon omdat het kan of omdat je dat zo voelt. Niet omdat de reclamefolders je toeroepen een flesje bodylotion in een mooie box of een doos bonbons te kopen of, zoals ik tegen mijn zoon zei, die laatste bos bloemen bij de Shell mee te nemen.
Desalniettemin moet ik eerlijk toegeven dat ik het wel lief vond dat ze eraan dachten.

Het leukste vond ik altijd de zelfgefrobelde kadootjes die ze op school maakten. Heb er nog een aantal in een kastjes met glas ervoor staan. Dat was dan ook de tijd waarin je als moeder de allerliefste en allerbelangrijkste was. Nu deel je die titel met hun geliefden, vrienden of het kleinkind. En dat is maar goed ook. Kinderen voed je op om zelfstandig te zijn. Niet te blijven plakken aan moeders. Mis het horen dat je de "allerliefste" bent wel eens,  in een sentimentele bui, want ik ben dat van niemand. Zelfs niet van mijzelf (maar daar werken we aan he).


Foto van Pixabay


Mijn dochter gaat bij haar broer op bezoek binnenkort en verheugt zich al op kunnen shoppen in zijn nieuwe stad. Ik ben blij met de goede band die ze hebben.

Als ik bovenstaande zo doorlees heb ik niets te klagen.

En dan schijnt de zon ook nog eens, haalde Max Verstappen gisteren de derde plaats in de F1 van Spanje (ole!), groeit en bloeit alles in de tuin, heb ik een dak boven mijn hoofd, eten in de koelkast en een werkende laptop met internet, dus verbinding met vrienden die ver weg wonen.

Las dat vandaag de examens beginnen van de middelbare scholen. Wens iedereen succes of een goed spiekbriefje.








2 opmerkingen:

Anoniem zei

Er is zoveel moois.

Petr@ zei

Allemaal positieve dingen!
Hier ook geen moederdag hoor, man was zaterdag jarig dus ik verlang echt niet van ze dat ze hier zondag weer op de stoep staan.
We weten dat het goed zit, dat is het belangrijkste.