zondag 20 mei 2018

Trouwpartij in Windsor bekeken door een Sentimentele ouwe muts

Jarenlang kon ik niets wat met huwelijken en trouwen en trouwjurken te maken had met droge ogen bekijken.

Dat dit heel erg te maken had met mijn eigen trouwdag, hoe kaal het voelde qua liefde van mijn familie dat snapte ik uiteraard zelf ook wel. Maar het bleef lastig. En ik vond het ook wel een vrouwending...janken op bruiloften...Menopauze gedoe!

Dat was en is het niet en hahah...zoals Van Kooten en De Bie altijd al zeiden, daar ben ik voor behandeld en sindsdien zijn de aandelen Kleenex in waarde gedaald.

Zelfs de trouwdag van mijn eigen dochter kon ik heel bewust meemaken, zonder The Crybaby te zijn. Want ik zou het egocentrisch vinden om alle aandacht naar mij te trekken.

Maar goed....gisteren enorm genoten van de trouwpartij in Windsor. En alles erom heen. De hoedjes, de fascinators, de tasjes, de fraaie hakken, het vastzittende gezicht van die Spice Girl, de jurken...oh hoe enig allemaal. En lezen over de do's en don'ts..De Engelse VIPs (ken meer dan de helft niet), de man van Amal, de hoed van Amal...En mooi weer en geen enkele foute noot of ergere dingen.

Ook mooi het verhaal achter de sluier:

Over de sluier nog dit: met het blote tv-kijkersoog was het helaas niet te zien, maar de vijf meter lange sleep van zijdetule werd omrand door 53 handgeborduurde bloemen van zijdegaren en organza. Elke bloem stond voor een van de Gemenebestlanden omdat, aldus het trotse communiqué van Givenchy, ‘Ms Markle expressed the wish of having all 53 countries of the Commonwealth with her on her journey through the ceremony’.

,Nigel Rayment F84,Blue - Cobalt,

En natuurlijk het feit dat iemand uit een gemengde familie nu lid is van het Britse Koningshuis...dat is nog eens andere koek dan een kadootje zijn. Lees hier het verhaal: Sara Forbes

Gerelateerde afbeelding

Maar goed...ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe hertogin van Sussex zich staande blijft houden. Het lijkt mij een Gouden Kooi. Een mooie kooi, maar nog steeds een kooi.

Afbeeldingsresultaat voor duke of sussex

Heerlijk om gisteren even helemaal weg te zijn van het gewone. Ik had zelfs geen zin meer om boodschappen te gaan halen, maar gelukkig had ik nog genoeg op voorraad. En eind van de dag nog even lekker in de voortuin gewerkt en een praatje gemaakt met een buurtgenoot. Voelde me gezien en bijna normaal hahah!!  Ja ik zeg toch; bijna!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dubbel zwijmelen dus.

Anoniem zei

Ik heb de huwelijksplechtigheid ook gevolgd en kon het niet droog houden. Niet dat het huwelijk van dat koppeltje me zo raakt maar gewoon omdat het me herinnert aan de huwelijksproblemen die onze oudste kreeg enkele maanden na haar huwelijk. Ze was dan zwanger van haar eerste kindje.... Verder herinnert me dat prille geluk van Harry en Meghan aan de liefde die ik zag tussen onze jongste en zijn vriendin. Jammer genoeg kwam er een relatiebreuk na 5 jaar samenzijn... Hij is nog steeds alleen en zal dat volgens mij blijven want volgens hem was zijn toenmalige vriendin "de ware". Oudste vond terug het geluk bij een andere partner....

Bertiebo zei

Hier ook een sentimentele oude muts hoor. Mét tranen. Wat een prachtige jurk was het en zo'n leuk stel. Interessant dat verhaal van Sara Forbes

Anoniem zei

Ik slaagde er ook redelijk goed in om te blijven kijken, 3 1/2 jaar na het overlijden van mijn liefste. Dat lukte voorheen niet. En de hymnes kon ik als ex-gereformeerde- gewoon aanhoren en mee neurien zonder hard feelings. De Spice Girl heb ik maar 1 of 2 keer in beeld gezien.De nektattoes van haar echtgenoot wat vaker:-)

Liesbethblogt zei

Heb er niet veel van gezien. Ook niks aan de sluier herkend hoewel dat soort details me wel kunnen bekoren. Ik ben benieuwd naar haar.

mirjam kakelbont zei

Ik heb 's avonds naar de samenvatting op het journaal gekeken. En tussendoor een keer op de NOS-app gekeken. Wat is het een leuk stel! Volgens mij redt ze zich prima. Ze heeft duidelijk haar stempel gedrukt op de bruiloft. Volgens mij is ze een sterke vrouw.
"Het vastzittende gezicht van de Spice Girl." (-:
Lieve groet