vrijdag 14 juni 2024

Vlaggen

Diverse vlaggen in de buurt met een schooltas eraan. Leuk; een geslaagd kind in huis. Moet ik eigenlijk ook vlaggen. Zulke geslaagde kinderen!

En ook waren daar de oranje vlaggen. Eens opzoeken wanneer het voetballen begint. Oh...de 14e dus.

Wel een vrolijk gezicht allemaal. 

Was nog even bij mijn moeder langs geweest. Ze was gevallen. 

Even dacht ik een soort van deja-vu te hebben, want de bus kwam maar niet en jemig...toch niet weer reisgedoe. Andere bus genomen, andere route, ander station en gelukkig kon ik op tijd op de Intercity stappen. Die normaal en op schema reed.

Alles goed (behalve die Alzheimer dan) met mijn moeder. Ze herinnerde zich - uiteraard - niets van de val (in de tuin) en maakte er een andere locatie van, maar goed. Alleen een blauwe plek, dus gelukkig niets gebroken. Ook fijn dat steelzus erbij was toen ze viel.  Die heeft met hulp van de buurman mijn moeder weer overeind kunnen helpen. Lag ze in ieder geval niet lang alleen ergens (maar ze heeft zo'n alarmknop).

Jullie gevlagd?




13 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nee!

Ina zei

Heb geen vlag. Waar zou ik voor moeten vlaggen? Destijds bij het slagen van mijn kinderen wel eenmalig gedaan (stel je voor dat ze later in therapie moeten om daar te huilen 'wij mochten geen vlag bij ons slagen'), maar die vlag plus mast weer verkocht op MP.Voor voetbal vlag ik niet. Niks negatiefs ofzo, maar ik heb dat chauvinistische, extraverte gewoon niet in me. Ik vlag ook niet voor korfbal of zwemmen of turnen, toch? Groet, Ine

Mevrouw W. zei

Nee, geen kinderen meer die eindexamen gedaan hebben en om voetbal geef ik niks.

izerina zei

Zou je moeder er aan denken,om het alarm te gebruiken?

Lot zei

De onderliggende garage had een vlaggensteun vlak onder mijn raam maar mocht die niet zoor zichzelf gebruiken omdat de vlag dan voor mijn raam zou hangen. Die gebruikte ik natuurlijk wel toen dochter geslaagd was.

Ik vind het altijd een ontroerend gezicht die vlaggen en tassen

nicole orriens zei

Wij niet, maar hier in de buurt wel diverse vlaggen. Gelukkig dat je moeder niets gebroken had.

Petra zei

Mijn schoonmoeder heeft zo'n knop en is niet dement, maar toen ze gevallen was heeft ze een half uur zelf geworsteld om weer overeind te komen, zodat ze de knop maar NIET hoefde te gebruiken. En dat was haar uiteindelijk gelukkig gelukt, maar oei oei oei. Nee, stel je eens voor dat je een ander tot last bent?!
Nou ja, je kunt hopen dat Citroenvlinder's moeder en mijn schoonmoeder de knop wel gebruiken als het echt nodig is - beter om de optie bij de hand te hebben en dan maar hopen dat ze er aan denken om 'm te gebruiken, dan de optie helemaal niet hebben. Meer kun je niet doen.

Fijne dag vandaag!

Petra zei

Oh ja, en de overburen hebben een geslaagd kind, ze hebben de vlag uit en de deur versierd, en dat is toch wel leuk om te zien. Lekker vrolijk. Hoera voor het kind en hoera voor de ouders!

Mirjam Kakelbont zei

Voor voetbal vlaggen we niet. En ook niet voor het koningshuis (-:
Fijn dat je moeders niets ernstigs aan haar val heeft overgehouden.

mrs H. te B. zei

Ik vind bevrijdingsdag wel een goede gelegenheid om te vlaggen, maar ik heb geen vlag - waarschijnlijk zelfs geen houder aan het huis?

mrs H. te B. zei

Overigens: toen ik 20 jaar geleden afstudeerde heb ik lekker voor mezelf gevlagd!

Anoniem zei

Ik weet niet hoe ver je moeder in het dementie proces is, maar het kan goed zijn dat ze niet meer weet wat de fucntie is van de alarmknop. Dat hebben we mee gemaakt met onze moeder.

Anoniem zei

Toen ik een paar jaar geleden 60 werd, heb ik de vlag uitgestoken. Een mijlpaal!