dinsdag 30 juli 2024

Gaar

Lastig dat de telefooncentrale het al een week niet goed doet. Wel als ik thuis werk. Dus ook maar maandagmiddag naar huis gegaan, want ik moest veel bellen. Had een drukke dag; moest een collega van een andere vestiging even uitleggen en online laten zien hoe ik in een applicatie zaken voor Vroegsignalering regel. 

Nu had ik voorheen een manager die daar altijd snel snel snel doorheen fietste, maar ik ben zorgvuldig en leg het dan ook op die manier, stapje voor stapje en uitleggen waar je vooral op moet letten, uit.

Kreeg feedback dat ik het duidelijk uitlegde, dus vertrouw erop dat dit zo is. 

Lunch schoot erbij in. En daarna toch maar richting huis, want geen doen op die manier werken. En nu wel beetje gaar. 

Gelukkig niet half-gaar.

Morgen weer een dag. Op tijd stoppen en dan de boel de boel laten. 

Blij dat mijn broertje toch niet halsoverkop ook langs gaat komen en vandaag geniet van een dagje met zijn Porker en andere Porkers in een zonnige stad aan de zee.

Thuis hou ik alle gordijnen dicht, zodat het relatief koel blijft. Vanochtend vroeg alle deuren opengegooid. Kijken of dat zo morgen ook kan. Maar men verwacht tropische temperaturen. Nu was het vanmiddag 'maar' 27 graden.

Tropenrooster? Extra vroeg beginnen = extra vroeg klaar? Zoiets

Zat vroeger op een lagere school in een gebouw in Finse stijl. Was in de zomer altijd bloedheet, dus vaak tropenrooster meegemaakt (in mijn herinnering dan).

Lekkere groene maaltijdsalade gemaakt. Genoeg ingrediënten op voorraad. Heerlijk. Kleding voor morgen al uitgezocht. Ook altijd fijn. Tot en met de oorbellen aan toe. 

Jammer dat ik moet reizen, maar het is even niet anders. 



3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nee zeker niet halfgaar, hahaha. Die indruk wek je geen seconde

nicole orriëns zei

Fijn dat je uitleg gewaardeerd werd!

Mevrouw Niekje zei

Ik herinner me ook dat er een tropenrooster was als het te heet was in de school, maar denk ook dat dit hooguit twee of drie keer in mijn zes jaar middelbare school geweest is. Net als ijsvrij, dat kregen we ook, maar was ook niet ieder jaar en dan nooit meer dan een middag. Maar in de herinnering zijn dit soort dingen echt heel vaak voorgekomen!